gul_zebra

Trådstartare
mer än jag? *hoppas*

Fan vad nervös jag är nu.
Frasse har blivit biten av Gudrun i benet, så han kanske inte kommer igenom friskkontrollen.
Och Sivert sover i piss så ofta så all missfärgning har inte gått bort, fast jag har badat honom dagligen med clearasil mjällshampoo i typ 5 dagar nu.
Och så är det ju dessutom första råttutställningen.
Hjälp... :crazy:

(Nej moderatorn, det är ingen djurtråd utan en "Är-det-någon-inne-tråd". Bara så du vet. :))

Gaah vi ska åka om en timme... Är jag nervös? Eller är det bara byxorna som har blivit för trånga? Det är nog både och skulle jag tro. Hmm. Ja, både och är det. Fjärilarna i magen flyger som fan för de blir typ kvävda eller nåt.
Ja, jag är rastlös och pratar för mig själv *mummel mummel*

En halvtimme kvar. Gaah *gnisslar tänder trots mitt konstiga saxbet som hindrar mig från att göra det ordentligt*
Fan fan fan VARFÖR ska Gudrun och Frasse ha så jävla extremt dålig tajming och bråka just IDAG?! Och VARFÖR måste Sivert ha en förkärlek för pisshörnor?! :mad:

Dags att kila. Hej då, wish me luck och håll alla era tummar och tår nu... :crazy:

Real_Life: Jag TYCKER faktiskt du ska bege dig till Hofors :p

Men gaah din korkskalle :p
1. Jag är INTE vaken före sju en lördag, speciellt inte en sommarlovlördag :crazy:
2. Det vore skitkul å komma men absolut inte tid :crazy:
Lycka till nu, håller tummar!! :)

Har jag fattat rätt: Du är mot djurförsök men tvättar din råtta i mjällschampoo fem dagar i rad?

Det gick skitbra! :banana:
Först ut var Diva, hon blev kvalitetsklass A (hmm, jag måste kolla upp vad det betyder... :angel:)
Sen var det Frasse, han blev B.
Sivert blev tyvärr diskad, han hade löss :( Så här ska det badas med dermocan minsann! Menmen, lössen var lite positiva ändå. Fick dels en massa tips av domaren, och så fick jag se hur de såg ut. Har totalt missat de, han har inte kliat sig eller så och de är så smååå... har ju kollat igenom efter vad jag har läst på nätet innan, men nu vet jag ju exakt hur de ser ut istället. Visst blev man lite besviken, men iaf. Och Sivert hade kunnat gå väldigt långt om det inte vore för lössen sa de. Men vi får komma igen en annan gång helt enkelt.
Däremot fick Sivert hederspris! Bra storlek och typ var det. Så han fick ett papper med det, en hörntoa och en nyckelring.
Sen fick alla som varit med i utställningen två påsar Toa-Lätt också.

Sen bidde jag övertalad att vara med i agility... Så jag ställde upp med Diva. Körde igenom första momentet, mycket lättare än jag trodde :eek: Sen andra momentet, inkallning. Slutade med att vi vann agilityn och Diva blev domarns favorit. Och ingen av oss har ens försökt oss på att träna agility förut, förutom en gång på fönsterbrädan som vi slutade med efter en sisådär 2 sek... :angel:
Motiveringen: Moment 1: "Föraren ngt oengagerad första halvan av banan och tyst. Råttan svarar väldigt bra på rösthjälper och skulle gå genom eld och vatten om matte ropade"
Och moment 2: "Slår som en spårhund, springer sen över halva bordet. A+"
Så jag är skitnöjd! Och Diva har fått sig en fleecepläd, en plåtburk för vetemjöl fast med en hörntoa och ett paket kräckerstångar istället, 2 finfina rosetter, ett tygrör... Och så fick alla deltagarna två påsar Toa-Lätt till, fast jag fick en extra för vinsten.

Supernöjd och för tillfället väldigt trött! :D

Elftor: Ja. :smirk:

Grattis!! :banana:

Men torkar inte så mycket schampo ut huden nåt förfärligt? Särskilt så starkt som mjällschampo är...? :confused:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Måste få skriva av mig.. Att göra en lång historia lite kortare så skulle min kompis hjälpa till och rehabilitera en "nervös" hund...
Svar
15
· Visningar
2 077
Senast: Sissa
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 603
Senast: Gry
·
Hästvård Har ett litet problem och skulle behöva lite funderingar kring händelsen. Min häst kommer från galoppbanan, haft henne i 4,5år. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
1 734
Senast: Messy
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 470
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV