Nån här med en skadad häst?

I

ingenalls

Som kanske också vill ha någon att prata med, det är jobbigt det här att gå igenom allt ensam. veterinären hit och dit, behandlingar hit och dit, och alla beslut man måste fatta.. man tappar ju hoppet tillslut.. jag har två hästar och det är ca 50/50 om dom kommer bli bra eller om det inte är något mer att göra.. Skulle vara skönt att prata med någon i liknande situation, tycker iaf jag:) PM:a isf!

Sv: Nån här med en skadad häst?

Vissa hästar tycks klara sig hur bra som hellst men jag tror jag gått igenom snart halva registret med min häst. Fång, sedan 4 år (som en veterinär förra sommaren kom fram till att det kanske inte alls är fång) Om inte fång så är det en annan hälta som spökar och veterinärerna hittar inget fel förutom att hon är halt. Blir halt ungefär en gång varannat/varje år och sen håller det i sig ett par månader. Just nu "peppar peppar" så är hon ren men jag har inte ridit på banan på snart två år för hon verkar inte klara för mkt belastning på böjda spår. Ett antal ögoninflammationer, och för att inte tala om sommarens värsta plåga- eksem. Just ja, glömde nämna att hon har kraftig strålröta som verkar vara permanent för jag har provat allt. Ändå, trots alla veterinärbesök och långa behandlingar så finns hoppet kvar och hon är det bästa som finns och jag skulle inte byta ut henne mot någonting annat! :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 828
Senast: 13579vas
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 895
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 180
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Fas vid 6 år
  • Parfym
  • Pluggtråden