Nån annan som har en gammal Kanin?

J

Johanna__

Hej!
Ja har en kanin som jag fick när jag var 6år och då va han 7år nu e ja 13år och då borde han alltså vara 14 år nu. Men i olika böcker står de typ att 9 år e gammalt. Han ser ju gammal ut och så har han ju inte värdens bästa syn och hörsel. men han springer ju inte in i saker och han brukar reagera när ja kommer. Finns de nån annan som har en sån gammal kanin eller äldre?? eller vet ni nån som har blivit äldre eller liknade??? svaaraa snäälla:bump:

Sv: Nån annan som har en gammal Kanin?

min kanin (som nu tyvärr är död :() hade jag i tio år :) så han blev ju ganska gammal han med ;)

världens äldsta kanin blev väl 18 år eller något, så visst finns det äldre, men du har väldans tur att du har fått en så gammal kanin :) det är ju inte jättevanligt

såg eller hörde din kanin nåt i slutet? för Pelle(min kanin) hans ena öga ser normalt ut men de andra har han mer stängt så ja tror att han ser bäst på de ena ögat men hoppas inte att han har ont bara..

De rinner inte men de e lite kladdigt ibland bara.

Min mammas kompis har en kanin som blev tretton nu i höst och den lever fortfarande och mår hur bra som helst.

Min kanin blev 9 år och det var gammalt för honom...Men jag har hört talas om kaniner som blir äldre, men vad jag förstått är det inte så vanligt.
Så var glad åt tiden ni har kvar!! :)

min lille molle blev 14. men det är nog inte vanligt alls. tog bort honom för att han inte längre såg så pigg och glad ut länge,. men aj vad ont i hjärtat det gör.

så nu har jag mina två knäppskallar. göran och fredrik;) döpte efter statsministrarna. göran har jag hafdt i 4 år och freddan fick jag nu. det är ju maktskifte;):rofl:

Hej!
Ja har en kanin som jag fick när jag var 6år och då va han 7år nu e ja 13år och då borde han alltså vara 14 år nu. Men i olika böcker står de typ att 9 år e gammalt. Han ser ju gammal ut och så har han ju inte värdens bästa syn och hörsel. men han springer ju inte in i saker och han brukar reagera när ja kommer. Finns de nån annan som har en sån gammal kanin eller äldre?? eller vet ni nån som har blivit äldre eller liknade??? svaaraa snäälla:bump:

Du är säker på att den inte var 7 veckor när du fick den?
Det är nämligen vad en kanin är normalt när man säljer den..

Hade en fransk vädur som nästan blev 8 år, inte så vanligt att de stora raserna blir så pass gammal men jag valde själv att avliva honom då han hade problem med ögon, mage och lederna, han hade säkerligen fortsatt att leva bra länge för han var pigg och glad ändå i huvudet men jag hade ägt honom sedan han var 10 veckor ung så det sved i hjärtat att se min kämpe på det sättet

Du är säker på att den inte var 7 veckor när du fick den?
Det är nämligen vad en kanin är normalt när man säljer den..

Min kanin var 3 år när vi träffades, 4 år när han flyttade hem till mig.
Så TS kanin kan säkerligen ha varit vuxen när hon fick honom.

Helt säker e ja inte men han var så stor som en vuxen kanin vad jag och mamma kommer ihåg + att vi köpte honom av en familj som hade haft honom sen han var liten och dom ville inte ha kvar honom för att dom sa att han bet dom men de va inte sant. Han bet aldrig mej bara såfall i buren men då gav ja honom pinnar och bita på och då slutade han.:D Men Han kanske inte var just 7 år men han var iallafall inte nån kanin unge för så stora e dom Ju inte.:smirk:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 510
Senast: Pratsch
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 126
Hundhälsa Jag har sån enorm ångest inför morgondagens veterinärbesök. Min herre är en gamling på 11 år. Han är väldigt pigg och kry för sin ålder...
Svar
9
· Visningar
5 661
Senast: Åsa A
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 684
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?
  • Ratsit