A
AnonymousLover
Finns det nån annan här som har ex-svärmorsproblem när det gäller barnen? Jag har extrema problem. Jag för en vårdnadstvist mot min ex-svärmor, inte mot exet. Exet är ju den som har namnet på alla papper och som utför "uppdragen" som mamma säger till honom att göra. Ex-svärmor är dessutom fullfjädrad mytoman, utövar känslomässig utpressning mer raffinerat än någon annan jag någonsin har träffat (och jag har träffat MYCKET människor), och är ofta väldigt övertygande, pratar som en kulspruta så ingen annan får en syl i vädret. Hon har dessutom tid och tydligen också nån slags sjuk drivkraft att ringa runt till diverse olika ställen och prata illa om mig i timtal. Det är inte småsaker hon säger heller. Typ att jag knarkar, att jag har sex med alla män jag ser, att jag inte sköter ungarna på olika sätt... Problemet är ju att jag aldrig kan förutsäga vad hennes nästa drag blir, hon är fullständigt oförutsägbar. Och så är ju de flesta människor väldigt godtrogna sist och slutligen. De flesta VILL tro den människa de pratar med, tills de får bevisat motsatsen. Det finns ingen chans i världen att jag kan reda upp allt hon hinner häva ur sig på de två-tre timmar hon kan sitta och ösa ur sig bajs till nån tjänsteman. Och väldigt få människor kan tänka sig att allt hon säger är lögner. Hon är väldigt duktig att hitta på de mest absurda historier. Men på ett väldigt övertygande sätt.
Hon kan inte vara riktigt frisk...
Situationen gör mig väldigt förvirrad och ofta deppad. Jag har svårt för att öht veta hur jag ska förhålla mig till det, bemöta det etc. Är det någon här som har varit med om något liknande och som kan ge mig råd om hur man tacklar sånthär? Känner mig väldigt ensam i universum just nu. Känns som om djävulen är ute efter mina barn och att hon inte kommer att ge sig förrän hon dör.
Anyone?
Hon kan inte vara riktigt frisk...
Situationen gör mig väldigt förvirrad och ofta deppad. Jag har svårt för att öht veta hur jag ska förhålla mig till det, bemöta det etc. Är det någon här som har varit med om något liknande och som kan ge mig råd om hur man tacklar sånthär? Känner mig väldigt ensam i universum just nu. Känns som om djävulen är ute efter mina barn och att hon inte kommer att ge sig förrän hon dör.
Anyone?