Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har årets sista fölunge fötts och är döpt till Flora Darcía (hennes storasyster från förra året döptes till Flora Linnéa).
Däremot funderar jag över smeknamn? Darcía tappar både jag o mamma lätt, Flora eller Daisy har jag kommit på hittills även om de inte känns hundra ännu .
Vad tror ni?
e.Sohn der Sonne u.Fackellilja ue.Topaasch
Nu har årets sista fölunge fötts och är döpt till Flora Darcía (hennes storasyster från förra året döptes till Flora Linnéa).
Däremot funderar jag över smeknamn? Darcía tappar både jag o mamma lätt, Flora eller Daisy har jag kommit på hittills även om de inte känns hundra ännu .
Vad tror ni?
e.Sohn der Sonne u.Fackellilja ue.Topaasch
Vi kom rätt snabbt på att blomman heter Flora Danica istället för Flora Darcia som vi fick för oss först.
Flora Danica är fint men vi har svårt att komma ihåg namnet... Gillar däremot betydelsen/erna - Flora Danica är både ett planschverk i koppar över danska blommor, ett kungligt porslin, en juveleraraffär i Köpenhamn, ett smyckesmärke samt att Danica betyder Morgonstjärna.
Funderat på smeknamn som Fanny eller Daniz.
Har hittat namnet Flora Isadora
Flora Isadora är konstverk, tavlor med blommotiv, samt att Isadora är en variant av blomman Gerbera - ett namn som betyder mkt för oss då Gerbera är modern till våra stons grengrundare Bordighera (Bordighera-grenen av stofamilj 36).
Smeknamn: Isa? Isadora kommer jag ihåg ^^
Funderar på fler namn.... Förslag?
Om hon vore en hingst hade jag röstat för Sternax - det är ett adjektiv som betyder bockande [häst]