Namnhjälp

igbest

Trådstartare
Vi har just hämtat hem en dvärgschnauzervalp på 10 veckor. Nu har vi problem att komma på vad hon ska heta.
Vi har en ds som heter Hera.
Namnet ska vara lätt att säga och passa på en tik.

Sv: Namnhjälp

Vi har just hämtat hem en dvärgschnauzervalp på 10 veckor. Nu har vi problem att komma på vad hon ska heta.
Vi har en ds som heter Hera.
Namnet ska vara lätt att säga och passa på en tik.

En av mina heter Tara, det gillar jag. Kort och lätt att säga :)

Ska se om jag kommer på fler, tycker det är lättare till hanhundar då mina två nuvarande är det :p Hade en vovve för ett par år sen som hette Ida, alternativt så kan man ju ändra det till Isa om man gillar det bättre ;)

Jag tyckte faktiskt att den tiken var finast! Lycka till med henne :)

Tack :)

Sen så har vi tänkt om med namnet och hon kommer nog att kallas Qarusell även om det är lite långt men det känns rätt på henne för hon är en liten karusell som snurrar runt runt ibland... :)

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 678
Senast: fixi
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 379
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka