Namnförslag

Ela

Trådstartare
Har ju precis skaffat mig en liten valp :love: en American Akita :love:
Hennes fullständiga namn är kennelnamnet+ D Tina Turner.
Hjälp vad ska jag kalla henne?? Kom med förslag :)

:banana::banana::banana:

Sv: Namnförslag

Tycker det var bra. Det enda är att det kommer nog låta som Titti när man ropar :)

Grana som inte ens har ett förslag ;)

Snälla mer förslag, jag kan verkligen inte komma på något :confused:

Satt o spånade lite, men lätt är det inte! Några förslag kommer här: Kita,Kina,Fina eller varför inte bara Tina! Lycka till!

Jag skulle hålla mig till Tina eller Tine eftersom hon ju faktiskt har ett stamtavlenamn som går att plocka av. Så tråkig är jag...;-)

Faktiskt precis vad jag också tänkte på. Men trodde inte TS ville ha något så enkelt :)
Min ena hästa heter Tina och jag gillar verkligen det namnet. I början tyckte jag näää, men nu har jag vant mig och tycker om det.

Så TS, jag röstar på Tina :)

Håller med om att Tina är ett fint namn och passar bra eftersom hon faktiskt heter det. MEN jag hade en hund som hette Tina när jag var yngre och därför känns det inte bra, vill liksom att hon får ett eget namn.

Några mer förslag?
mina barn har föreslagit Ronja men jag vet inte?? Andra förslag jag fått är Rally, eftersom Tina Turner är en rallyförare här i Värmland :angel:

Tindra är ett fint namn på T - eller kanske Tundra.
Annars kanske du kan ändra stavningen till Teena eller göra en variant av namnet: TinTin.

Eller välj något helt annat oavsett kennelnamn - bara det känns rätt för dig och passar hunden så blir namnet rätt!

Thildra eller Takkida`s Tina Turner kanske`?
Tuva-Tea-Tösen-Tommasine

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 002
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 239
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 136
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka