Namnförslag?

E

EmmaKarl

Hej!

Jag sitter och funderar över namn till bebisen och skulle gärna vilja ha fler förslag! Personligen gillar jag långa namn men sambon är nog mer flexibel :) Vi vet inte om det blir en flicka eller pojke ännu men andranamnen är givna eftersom det blir gamla släktnamn. Kirsti Kristina på flicka och Yngve Erik på pojke. Några förslag som vi kommit på hittills:

Flicka:
Lovisa
Isabelle
Felicia

Pojke
Gustaf
Sen tog det slut, tycker pojknamn är jättesvårt...

Har ni några fler förslag? Och ni som också väntar bebis, vad vill ni att dom ska heta?

Sv: Namnförslag?

Filip tycker jag är ett fint namn :)
Min son heter Jack, jag gillar korta namn som inte är så krångliga, speciellt bra när sambons släkt är finsk och dåliga på uttal haha ;)

Mikael tycker jag är jättefint, men kunde inte döpa min son till de eftersom farbror och morbror heter de ;)
Alexander tycker jag oxå om.

Våra barn heter Rasmus och Tilde, inga mellannamn för de skulle bli så mkt med släktnamnen så vi valde att inte ha nått alls.

Förslagen när vi väntade dem var Wilma och Villy till Rasmus, väldigt fast för Wilma jättesvårt med pojknamn men så kom han och så fort jag fick han i mina armar blev det Rasmus.

Tilde visste vi var en flicka, Jag tycker Isabell är jättevackert men det kunde inte storebror säga, så det blev Tilde. Maken gick inte med på mina andra förslag som Maja, Nora och Cajsa.

Om vi hade fått en pojke skulle han ha hetat Victor. Jag gillar även Jonathan men det gör inte sambon.

Mitt favorit tjej namn är: Esmeralda :love: Men min sambo kommer aldrig gå med på det :cry: Spec inte efter att jag fick det namnet jag vill på våran son!(fast det vart efter lottdragning så)

Vi köpte "stora namnboken" när vi väntade vårt första barn. Sen satte vi oss - var för sig - och bläddrade igenom boken och bestämde oss för ca 10 namn var (av vardera könet) som vi kunde tänka oss. När det var klart jämförde vi våra listor för att se vilka namn vi hade gemensamt.
Sen när barnet var fött började vi förhandla... :D

Så har vi gjort med de tre följande också.

Alexander, Maximilian, Elton, Lyndon, James, Philip, Jack :love:

Victoria, Vanessah, Hannah, Minnah, (Ja, Idol jag vet!!), Isabella/Isabelle/Belle , Tyra (Som i Tyra Banks), Lilly Rose (dubbelnamn eller enkelnamn efter varandra) :love:

Senast ändrad:

Jag hoppar in mitt i alltsammans bara för att jag tycker att det är roligt!

Trots att jag inte är religiös har jag en tendens att gilla bibliska pojknamn.
Mikael
Josef
Nathanael
Nathan
Isak
Samuel
Alexander

Och lite okontroversiellt. ^^
River
Jolan
Samson

Flickor? Shit, flickor är Svåra.

Emelie
Kassandra (Cassandra) Cassie

Pojknamn är svårt. Om vi får en pojke blir det en Leo iaf. Hade funderingar på Loke också, men Leo vinner. Alexander är väl inte heller fy skam, ej heller Wilhelm.
Flicknamn är mycket enklare :D Dottern heter Alma (Isabella i andranamn) och om vi får en tjej nu blir det en Linnea. Esmeralda gillar jag också, men kan tycka att det är för långt.

Flicknamn
Isabella
Linnea
Ingrid
Lovisa
Felicia

Pojknamn
Emil :love:
Adrian
Isak
Alexander
Edward
Jonathan
Elias
Simon

Om Stella inte varit just en Stella skulle hon ev. hetat Maja, Ella eller Stina. Nelli var också på förslag. Skulle hon varit en pojke så hade vi Valdemar och Sixten, vi gillar även Nils men det hade ett par vänner redan "bokat" till sin son så det gick ju inte. Tur vi fick en Stella helt enkelt! :D (som för övrigt är ett mycket vackert namn. :angel: )

Eftersom du gillar långa namn;). Mitt förslag till dotter nr 2 var Anastasia, blev totalt nerröstad av sambon för det var alldeles för långt, även Alva, Annie och Lova röstades ner...

Hade hon blivit en pojk skulle hon hetat Casper. Nu blev det en Saga som var den enda namn vi kunde enas någotsånär om:D. Makens förslag var så gräsliga så dem vill jag inte ens nämna:laugh:.

Dotter nr 1 heter Elivia, och där hade jag vetorätt och mannen ingen talan alls:o. Har man kräkts i 9 mån och genomidit en maratonförlossning kan man väl iallafall få bestämma namnet på barnet:angel:.

Mysigt att sitta och fundera på namn till lilla bebben :love:

Vi har en liten enya.

Men jag tycker även att freja och vidar är väldigt fina namn.

Liknande trådar

R
Övr. Barn Finns här under annat välkänt nick, men då det inte bara är mina vänner bukefalisterna som följer mina trådar under mitt riktiga nick...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 617
Senast: SLD
·
N
  • Låst
Övr. Barn Sitter å har tråkigt så nu vill jag veta... Vad era barn heter. Ni som är gravida eller som planerar att skaffa barn nån gång. vad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka