Namnförslag till denna lilla cockertik

Sv: Namnförslag till denna lilla cockertik

Döp henne till vad som helst utom människonamn! Förstår inte varför man ska kalla djur namn som får en att tro att det är barnO_o
Men hur menar du nu? Varför skulle man tro att hunden är ett barn för att den heter ett vanligt namn?

Mina hundar heter Stacey och Isabella och ingen har någonsin trott att det var mina barn.

För att inte tala om alla konstiga hittepånamn som vissa döper sina barn till för att de ska vara unika ;)

Voff/ Med hunden Frasse och katten Knut :D

Trassel? (jag vet inte, jag fick lite disneyvibbar. ^^ Rapunzel, Rapunzel! )
Bella
Brie (bri)

Toksöt oavsett!

Min cocker heter Lowa och min systers cocker heter Siri, tror båda namnen skulle passa på din!

Annars tänker jag på:

Arwen
Flisan
Socker
Doris
Meja
Milla
Nellie
Humlan
Selma

Kl

Grynet håller jag med om, och Penny!

Bella, Pix, Ellie, Hjärtat, Lucy, Yla, Doris och Sally är dom jag kommer på ��

Edit: Brie var också jättefint!

Stina, lätt att ropa.

Fårstår inte heller varför det är fel med människonamn, mina heter Emil o Jimmie , funkar jättebra.

kl

Fler förslag va kul!:) Har inte bestämt mig än, man ska ju ha det så länge, men Grynet verkar populärt, lite kul namn som jag inte ens tänkt på!:)

Det jag själv funderat på länge är Inez/Ines, men Siri verkar som ett populärt hundnamn också lite sött:). Ester gillar jag med men det är lite för fulsött kanske?

Alice Astrid Greta är ju fler fina "gammelnamn" som någon mer skrivit, där känns Alice mest hundigt men känns inte helt rätt när jag kallar henne det:angel:. Annars är Astrid ett himla fint namn med!

Hehe stackarn utan namn jag ropar allt möjligt efter henne för att testa mig fram:p Har några favoriter det lutar åt iallafall tur det^^

Om du ändå är inne på människonamn så tycker jag att Pella är väldigt sött!

Åh vilken liten söt tik du har, några små namnförslag kommer här:

Emma
Selma
Vilma
Vega
Ester
Siri
Stina
Alice
Saga
Klara
Molly
Jackie
Nikita

/ Kayoba

kl

Asta

Ärla / Erla

Kakan

Blanka

Amelia

Billan

Saffran

Engla

.......finns ju mängder, men det är roligt med ett namn som anspelar på hunden, färgen på päls, temperament, eller annat.

kl

Tack så jättemycket för alla era förslag!!:) Jättemånga som skulle passa på henne. Men nu har jag till slut bestämt mig och det blir Inez, har gått och tänkt det såpass länge att det "växt in" på henne märker jag. Så nu börjar stora jobbet med att lära henne vad hon heter!!:) tack igen för alla förslag!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 133
Senast: Red_Chili
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 828
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 689
Senast: Farao
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 024
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar