Namn på stängseldel?

Sv: Namn på stängseldel?

Kul att du hänger med:) 14.00 var det denna gången.

Det är Q som är STYGG:mad: mot fölingen, han stressar henne så att hon går igenom grindarna! Så nu får hon bara gå med de små så länge. Hon är härlig den lilla:love: Vilka häftiga spiror hon har! Snacka om kraftig benstomme:D

Kul att du hänger med:) 14.00 var det denna gången.

Det är Q som är STYGG:mad: mot fölingen, han stressar henne så att hon går igenom grindarna! Så nu får hon bara gå med de små så länge. Hon är härlig den lilla:love: Vilka häftiga spiror hon har! Snacka om kraftig benstomme:D

Jäkla häst!! Bäst har hon det med små-pållarna!
Blev det bra med staketet nu då eller hur löste ni det?

Är det en stolpsko tro?

Nej, en stolpsko håller stolpens nederdel och ser ut så här:
311697_X_2007-06-26_093333_303.jpg

Jo, jag var o hämtade värstingskorna ( ardenner ) och de har nu kommit på plats på ena grinden, i morgon kommer de förhoppningsvis upp på den andra och sen ska planken klyvas längs med en aning för de är trots skornas storlek lite för breda som de är.

Sen ska jag bara samla mig för att börja arbetet med att Q ska acceptera lillflickan, suck. Jag förstår inte vad som farit i honom, han brukar aldrig bete sig såhär! Du skulle se honom, han ser ut som hästen från "hell", kolsvart och j-ligt elak:eek: Som sagt, jäkla primadonna:mad:

Vi hörs i veckan ang lördag, när vi ska köra etc:)

Nope. Jag är mer o mer säker på att det jag sökte faktiskt inte finns färdiggjorda, precis som någon sa här tidigare. Det är väl händigt hästfolk som har knåpat ihop de jag har sett:)

Puttar upp denna gamla tråd då jag är ute efter samma sak. Ingen som vet om denna plankhållare har ett namn och om det finns att köpa någonstans?

Räta ut nån gammal hästsko och bocka till sen, broddhålen blir bra att skruva fast det med sen.

Ptr

Alltså inte ts som undrar längre, utan jag. Är inte ute efter någon "ersättningsgrej" i form av hästsko eller träkloss, utan undrar om det finns att köpa i metall någonstans.

Jag kunde lika gärna använt din "knapp".

Det finns att få tag på i olika varianter, men vad de heter? Överfall, bygel ja inte vet jag. Men något man kan anta att ska någon ta hem enkom för att sälja så blir de troligtvis lite dyra.

Jag har ett ytterligare förslag, och det är att man har flera sådana lite större, så kan man göra en ränna i botten så åker inte slanan ner.

Ptr

Det är väl inte svårare än att knalla in i närmsta bygghandel, få tag på en säljare och rita på papper vad det är ni är ute efter?!
En bild säger mer än tusen ord ;)

Har jag gjort, fanns inte där. Men hade varit lättare om man hade ett namn eller ännu hellre nån som vet var det finns att köpa - i butik eller på nätet. Kan visserligen ringa runt till massa ställen, men är ju betydligt smidigare om det finns någon som vet.

Precis sådana hittade jag i en gammal ladugård som jag genast tog till vara fast de hade två skruvhål i varje ände. Men fortfarande vet jag inte vad de heter

kl*

Jag kanske är optimistisk men det kan ju inte vara så svårt att köpa plattjärn och bocka till själv, eller?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka