Namn på fågelhund

T

Tie

Här är ännu en av alla dessa namntrådar. :angel:
Jag har följt med i vissa av de andra namntrådarna men undrar nu om ni har några bra förslag på namn till en ståendefågelhund eller jakthund allmänt!

Sitter och försöker knåpa ihop en lista på namnförslag så jag är tacksam för all hjälp!

Sv: Namn på fågelhund

Vi hade en kleiner Munsterländer när jag var liten som hette Junker, ett fint namn på en fågelhund tycker jag.;)

men frågan är om det är en tik eller hane ?

Vilken ras är det och vilket kön?
Svala är fint tycker jag. Eller Ripa som redan nämnts. Och när jag hörde vad Tom Crusie´s dotter ska heta tänkte jag direkt på vilket bra hundnamn det skulle vara! Hon heter Suri (uttalas Zouri) vilket betyder "röd blomma" (eller om det var röd ros) och "princessa" på persiska och ett annat språk. Skulle passa en röd irländsk setter tycker jag!

Annars tycker jag att Birk är fint om det är en hane.

mimmipigg skrev:
Måste det vara speciellt namn till en jakthund?

Det är en jakthund som skall ha namnet, men givetvis är alla namnförslag välkommna:banana: :bump:

villi skrev:
Vilken ras är det och vilket kön?
Svala är fint tycker jag. Eller Ripa som redan nämnts. Och när jag hörde vad Tom Crusie´s dotter ska heta tänkte jag direkt på vilket bra hundnamn det skulle vara! Hon heter Suri (uttalas Zouri) vilket betyder "röd blomma" (eller om det var röd ros) och "princessa" på persiska och ett annat språk. Skulle passa en röd irländsk setter tycker jag!

Annars tycker jag att Birk är fint om det är en hane.

Namnen skall vara till en Breton. Både tik och hanhundsnamn tas emot med glädje för jag skall ta en valpkull framöver och vill kunna föreslå köparna bra namn. Själv skall jag behålla en tik, så tiknamn är jag speciellt mycket intresserad av;)

Min pappas hund heter Stella för att det kallas tydligen att man ställer älgarna. Jag vet inte om det är samma med fåglarna isof tycker jag det är ett bra namn!

Tyvärr ligger det namnet för nära nuvarande hund.....Ella :D

Ös på med fler förslag :banana: :bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 481
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 711
Senast: fixi
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 470
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 845
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar