Namn-hjälp!

T

Tjalfe

Om ca en månad får vi hem våran nya newfoundlandsbäbis.:love::)
Jag gillar inte riktigt hennes "stamtavlenamn" men har alldeles för dålig fantasi för att komma på något bättre själv. Helst vill vi ju ha något ovanlig namn men dom enda jag kommer på är väldigt vanliga.:(
Ska ju helst inte låta för "mesigt" heller eftersom det är en så stor vovve.:D
Hennes nuvarande namn är Korint. Hon är en svart liten tjej med vitt på bröstet.
Så, förslag? NAMN-BOMBA!:D

Sv: Namn-hjälp!

Något speciellt tema? Kort eller långt? lätt uttalat?

Kiddie
Issie
Ilma
Flora
Nala
Charisma
Mie
Neah
Wilda
Shiva
Shakira
Nellie
Liv
Svea
Zita
Mollie
Lovis
Diva
Madonna
Isa
Älva
Yra
Kardemunna
Basilka
Mynta

(Du får ursäkta men jag kommer mest på människonamn)

Korint är ju jättefint!

När jag väljer namn till mina djur brukar jag välja efter karaktärer i böcker/filmer som jag gillar.

Om jag hade vetat hur Nikki hade varit, så skulle hon ha döpts till Wilda :p

Namn är ju så svårt.. har du inget namn som du alltid tyckt om?

sa precis samma sak till pv:en. hade jag vetat hur vår hund var hade jag döpt henne till diva...eller dövöra. diva för att hon tror hon äger all jord hon går på och att den är helig...dövöra...ja ni förstår själva.

Om jag hade vetat hur Nikki hade varit, så skulle hon ha döpts till Wilda :p

Namn är ju så svårt.. har du inget namn som du alltid tyckt om?

Tycker också att Wilda är fint men eftersom våran andra hund heter Wilma så blir det för lika.

Jag har många favoritnamn men alla är kill-namn.:p

Vi funderar på att ta bort t. Så att det blir Korinn. men min kompis häst heter Corinne så det stör mej lite också.:angel:

Skriv några av dina killnamn så vi får hjälp på traven om vad du gillar.

Korint är jättefint!

Fint namn!:)

KIARA är annars ett jättefint namn :D

vi hade en NF hund innan. en stor björn!
Figaro hette han, blev 16 år.

Oj, 16 år var mycket för den rasen!

Vi har haft ganska otur med våra tidigare newfoundlands.:( Den första, Meck, blev bara 5 år pågrund av fel på hjärtat, Ullis blev bara 11 veckor då hon fick diabetes och blev blind, Bianca blev "bara" 9 år och dog pågrund av lungiflammation och mycket pågrund av en klantig veterinär som sa att det var hjärtfel...
Senaste hunden Gucci var ju dock ingen newfie men en berner, hon blev bara 7 år pågrund av lymfkörtelcanser, hoppas vi har mer tur den här gången.

Stora är dom ja! Den första vi hade Meck. När han var som allra sjukast och skulle få somna in var han bara skinn och ben men vägde ändå 72kg. Fullt frisk vägde han troligtvis 80. Tiken vi hade, Bianca var ju inte lika stor, hon vägde nånstans mellan 55-60kg.
Får se hur stor den nya björnen blir.:D Har sett bilder på pappan och han ser ganska stor ut. Mamma har vi träffat och hon var väl "normal" stor.

Senast ändrad av en moderator:

Disney är bra :D varför inte döpa henne till Askungen?:angel::rofl:

kan du inte döpa henne till Russin? sötare än Korint, men i samma släkte så att säga :D tycker själv att det är ett väldigt rart namn, speciellt på en stor nuffe-lufs.

Attack.
Hade ju vart skitfräckt, när ni är ute och går och ska kalla in henne, ni ylar Attack och världens största björn kommer farandes. *humor* :rofl:

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 413
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 990
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 204
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 417
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka