Namn förslag tack

Only_Me

Trådstartare
Självklart ska man se valpen innan man döper den men jag vill ändå ha lite namn förslag åt en Amstaff tik. Nån som kn hjälpa mig

Sv: Namn förslag tack

Vad sägs om Crazy Bitch. Strangé, Jinx(otur) , Angel. :D

Lazy1 skrev:
Vad sägs om Crazy Bitch. Strangé, Jinx(otur) , Angel. :D
Min bästis hund heter crazy redan så det går tyvärr inte men jag gillade Jinx det va as läckert :)

Tikka tänkte jag på direkt, vet inte varför..

kan ju återkomma med fler förslag... :)

På sådana hundar tycker jag man ska ha ett riktigt "snällt" namn ex. tantnamn o.s.v.
Min tik hade redan ett vettigt namn så vi brydde oss aldrig om att byta (hon lyssnade dessutom redan till det så ett byte hade bara varit dumt).

voltigehoppare skrev:
Tikka tänkte jag på direkt, vet inte varför..

kan ju återkomma med fler förslag... :)

Tyvärr så heter killens brors hund tikka...men kom gärna me fler namn förslag å tack så mycket :)

moe skrev:
På sådana hundar tycker jag man ska ha ett riktigt "snällt" namn ex. tantnamn o.s.v.
Min tik hade redan ett vettigt namn så vi brydde oss aldrig om att byta (hon lyssnade dessutom redan till det så ett byte hade bara varit dumt).

Tack för förslaget men jag kommer inte att döpa hunden till ett tantnamn :crazy:

Jag gillar också Jinx, lite tufft tycker jag. Du kan ju fundera på nån sprit sort, låter hemskt så där men det finns nog några läckra namn att hitta där. Baccardi, Anisette mm.
Cosy, Demona, Honey, Unique är ett mysigt namn. Voodoo, Dizzy.:cool:

Lazy1 skrev:
Jag gillar också Jinx, lite tufft tycker jag. Du kan ju fundera på nån sprit sort, låter hemskt så där men det finns nog några läckra namn att hitta där. Baccardi, Anisette mm.
Cosy, Demona, Honey, Unique är ett mysigt namn. Voodoo, Dizzy.:cool:

Jag fastnade för Dizzy nu det va oxå jätte fint, du är ju jätte bra på å komma på namn ju, tur att du hittade till min tråd :bow:

Jag har en lista med blandade namn till båda könen, den är på 230 namn än så länge.:o

Min heter Zippo men jag kallar han ändå för "Baby" (min lilla valp juh.. på 45 kg nästan) om jag hade haft en tik så hade det nog blivigt Baby eller varför inte Kitty????

Jösses menade du mig? Jag ska alltså skriva ner 243 namn här. :eek:
:rofl: Jag ska göra mitt bästa, det är nog mycket engelska människo namn osså men de funkar ju ibland.
Det är faktiskt shiiit kul att äntligen få nytta av flera års samlande av namn,(dom kan ju komma till användning) så jag ska göra mitt bästa. :bump:
Skicka mig ett pm om det var mig du menade.
:cool:

Jag har alltid tyckte om ovana namn. Där finns en hemsidan som man kan leta efter "baby names" från olika länder. T ex jag gick en för amerikan indian namn och hittade "Takoda" för min före hund som betyder "Vän till alla" Och Koko till min Lab som betyder "night" (för hon är..."Black as night"). Och en aborigenal namn för min Australian Cattle Dog. Jag vet inte var Amstaff kommer från men det är alltid intresant att vet vad vissa namn betyder och att de är annorlunda.

http://www.babynamenetwork.com/

http://www.babynamesworld.com/

http://www.lowchensaustralia.com/names.htm

Lycka till i din sökning

Om du vill att den ska ha ett riktigt häftigt namn kan du döpa den till tex. Murderer, Killer maschine, Babykiller eller Bödeln;)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 312
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: animalasia
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 869
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30