Några tips om hur man tränar upp hästen på bästa sät?

E

Ewe J

Har nu köp en häst som jag tänckte mig att jag skulle tävla distans på och jag har ingen aning om hur jag ska böra.. Någon som kan hjälpa? :)

Sv: Några tips om hur man tränar upp hästen på bästa sät?

Jag säger bara: Det är skitkul med distans!!
Kolla om det är nån klubb i närheten av dig kanske, jag är med i en distansklubb och då brukar vi arrangera träningsritter, det är askul.
lycka till!

Ewe J skrev:
Har nu köp en häst som jag tänckte mig att jag skulle tävla distans på och jag har ingen aning om hur jag ska böra.. Någon som kan hjälpa? :)

Det här är klubben närmast dig, då du bor i Lenhovda. Tur för dig att du har ett gäng så nära. Det är alltid roligast att få kontakt personligen med distansryttare.

http://www.vaxjodistansryttare.org/

Om du vill läsa lite så kan du skriva något jag har skrivit för nybörjare på vår hemsida www.nerikesdistansryttare.org Du går in på Distansridning och sedan på Träna och tävla. Sedan kommer du väl att vara full av frågor som du vill ställa här. :D

Hälsning Maja

Börjar oxå känna mig sugen på att börja lite smått med distans..! :) Finns det någon klubb i närheten av Skara?

Jag börjar me bli sugen!!:D Någon som vet om det finns distansklubbar kring Kristianstad/Hörby-trakten (Skåne) :bump:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
333
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
692
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka