Några som kör sina islänningar?

Sv: Några som kör sina islänningar?

Hej vi har 2 st valacker som vi kör par med,har även harvat åker och kört i skogen med dem,det går jätte bra.De töltar även framför vagn.

Mitt sto har stått i ett körstall över vintern och eftersom jag inte va hemma i veckorna så tömkörde dom henne åt mig och sen tyckte dom att det skulle va kul att prova köra henne så dom spände för henne och hon tyckte att det var jättekul och drog helt rätt. Hon körde både en släde och så använde pappa henne i våras att dra ner ved från skogen och hon stod så snällt och stilla medans man lasta henne.

Ska väl prova att köra henne med en rockard nu i sommar med :D

Geisli skrev:
Japp, jag kör min 6 åriga valack sedan i höstas. Han har faktiskt ändrats psykiskt mkt tack vare det, kan stå still hur länge som helst, är inte så otålig längre. Men det är ju för att jag har tränat det med honom, det är ju tvunget vid körning.

Tycker det är ett bra sätt att träna rygg, rumpa och bakben. Särskilt som min har patellaupphakning. Å jag vill inte bara rida honom, för jag tycker det verkar tungt att gå med ryttare... :p Han måste få chansen att öka muskelstyrka och kondis utan en massa kilon på ryggen. :bump:

Bild på Geisli framför sulkyn:
http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id1628357.html

I senaste nr av Islandshästen så visas en bild på Segull fra Skardi framför en släde. Segull är Geislis morfar! :-)

Jag har också funderat på att köra in våran häst...Måste fråga Jenny min ridlärare...Om det går senare.....:eek: :eek: Har din häst också Segull i sej :D ..Det är min häst pappa..Den där bilden är så läcker..Så skall våra hästar och se ut XD (Framför släden)..Lillkillen är stencool så det blir nog inte så mycket problem :banana:

Liknande trådar

Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
5 602
Senast: Boj
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 120
Senast: cassiopeja
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar