Några nya idéer?

T

Tess82

Jag har ett sto som jag lasttränar.Nu är det så att hon är jätterädd att nån ska komma bakom henne och slå linor runt bakdelen lr smälla igen luckan. Så vi backar in istället, det trivs hon med och verkar helt cool på det området men nu vill jag gärna försöka övertyga henne om att hon kan gå in som vanligt :crazy: men hur?

Sv: Några nya idéer?

Köp en transport med frontutlastning och backa in henne den vägen så hamnar hon rätt! :idea:
Nej seriös så jar jag inga bra tips!

Sv: Några nya idéer?

Nh-träna henne (utan transport) till hon litar på dig (kan ta flera gånger naturligtvis, beroende på vad du gjort med hästen innan. stressa inte) och följer dig. Sen ska det inte var några problem. Skulle hon börja krångla gör du någon övning utanför transporten för att påminna henne om att hon kan lita på dig. Funkar det inte får du gå tillbaka till att träna utan transporten.

Och ta tid på dig, lastträna när du inte ska till tävling eller har bråttom iväg.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 332
Senast: Görel
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 266
Senast: Enya
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 125
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur