NÅgra Gravida Lunda/malmÖ-bor?

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Welsh4Life

Skulle vara kul att höra av er! Speciellt om ni förväntas föda någon gång runt mitt beräknade förlossningsdatum - 13/3.
 
Sv: NÅgra Gravida Lunda/malmÖ-bor?

Sorry, bor inte i näheten av dig..
Ska ha 6/2-07....en månad innan men jag kanske är godkänd ändå?? *hoppas hoppas*:bump:
 
Sv: NÅgra Gravida Lunda/malmÖ-bor?

Klart du är "godkänd"!

För jämförelse - hur mår du, hur beter sig barnet i din mage, har du fått några "cravings", viktuppgång etc.?
 
Sv: NÅgra Gravida Lunda/malmÖ-bor?

Åh, tack!!:)

Jag är ju nu då v 31 (30+2)
Jag mår toppen fint. Har ju i och för sig haft en sån där "lyx-graviditet" och inte haft nåra symtom alls. Inget illamående alls tex.
Var lite trött runt vecka 10-12 ungefär.
Det jag har nu som e jobbigt för mig e halsbränna. Har ALDRIG det annars. Plus att jag börjar bli liiite tröttare, men inget som e störande.

Cravings? Vad e d??
Hmmm...har inget som jag e extra sugen på. Kan ibland får tillfälliga cravings om någon pratar om nått speciellt gott.
Däremot så kan jag inte äta chips längre som alltid har varit min stora passion.

Jag har gått upp ca 6-7 kg.

Kotten i magen e en ganska aktiv krabat. Han kör dagliga "kung-fu" träningar. Och ibland festar han till det med lite electric booggie, mindre bekvämt när alla inälvor går i vågor.
Sen i v 22 ungefär så upptäckte han att min kisseblåsa är en otroligt rolig liten leksak att klämma på. MINDRE kul för mig men....så e det väl när man bär barnet såpass lågt som jag gör.

Hur har det varit för dig så långt då??
Du e möjligtvis inte medlem på nått "gravid-community"??
kan tipsa om familjeliv.se
 
Sv: NÅgra Gravida Lunda/malmÖ-bor?

Hur har det varit för dig så långt då??
Du e möjligtvis inte medlem på nått "gravid-community"??
kan tipsa om familjeliv.se

Orättvist - jag har redan gått upp 7 kg och ligger ju efter dig...

Bär också på en aktiv liten typ som redan sedan vecka 17 (!) sparkar så det känts ordentligt. Nu kan man se det på håll och han ligger ofta så att magen blir alldeles sned... Att klämma på mammas blåsa är också kul - jag bär också min lågt, så det beror säkert på det.

Jag mådde jättedåligt i början och var sjukskriven under 3 veckor eftersom jag mådde så illa (tror det började i vecka 11). Nu mår jag bra, bortsett från att bebben trycker mot min aorta ibland och ger mig syrebrist och yrsel så att jag svimmar - inte så bra och det gör min stackars make väldigt ororlig.

Får ont i livmodern om jag går för långt (tyvärr innebär "för långt" en promenad på 15 minuter, så det är svårt för mig att vara fysiskt aktiv och det är ett stort problem för mig som idrottat i hela mitt liv).

Jag älskade Coca Cola förut och Marabou Schweizernöt, men det är bara trist nu. Är ganska förtjust i ananas, som jag avskydde förut. Och så var jag vegetarian innan jag blev gravid (eftersom min mage inte tålde kött), men nu äter jag nästan vad som helst. Annars inga direkta cravings här heller.

Halsbränna hade jag hela tiden de första 18 veckorna, men inte alls nu. Det kan väl dock komam tillbaka, misstänker jag...

Hade ganska stora problem med hormonerna innan och var helt upp och ner i humöret, men nu är jag normal igen.

Inte medlem i något community, men ska kolla in familjeliv.se på din rekommendation! Är du medlem där?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 428
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Jag har en blandras på 5 månader, vikt är lite oklart just nu men hon förväntas väga runt 20 kg som vuxen. Pigg, glad, fin i hull och...
Svar
5
· Visningar
669
Senast: em-pirre
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp