Några göteborgare här?

Sv: Några göteborgare här?

Får jag inte räknas som Göteborgare längre trots att jag är där 1 gång i månaden?? :(

Jag menar, IFK Göteborg i mitt hjärta!!!!!! :angel:
 
Sv: Några göteborgare här?

Hehe, jag är inte så jätteofta inne i stan heller...men är född och uppvuxen där....


vill gärna gå till slottskogen snart...
 
Sv: Några göteborgare här?

Samma här. Visst är dom dåliga turister dom små ;) :D

Ja, totalt ointresserade av sin omgivning. :D

Fast IKEA igår var roligt. Hon satt i sin vagn och pratade och grejade med nappen.
Tills vi skulle gå till kassan och betala. Då blev hon trött och grinig. Och det är ju så lätt att trösta ledsen bebis, lägga upp otympliga IKEA- varor på kassabandet, styra barnvagnen utan att köra på andra och betala samtidigt. :crazy: Tur att man har simultankapacitet. :D
 
Sv: Några göteborgare här?

Haha..

Ja du en spark som är designad för att passa på slott kanske :D

You know, a Castlekick :p
 
Sv: Några göteborgare här?

Man kan ju träffas vid slottskogen och promenera eller hitta något kafé beroende på promenadväder eller inte.

Jag frånsäger mig dock ansvaret att organisera tid och plats.
Jag har så dåligt lokalsinne att jag glad om jag hittar rätt utgång från nordstan, på tredje försöket.
Slottskogen hittar jag inte alls i. Jag var där och irrade runt med hunden en gång. Gick jag mot Azaleadalen kom jag till Barnens zoo. :D
 
Sv: Några göteborgare här?

Heheh... Jag kan inte heller varenda gata, men hittar ganska bra.

Någon som har nåt förslag om tid och plats?
 
Sv: Några göteborgare här?

Jag hittar rätt bra runt slottskogen, var där mycket när jag arbetade med barn..

Jag skall ner till Göteborg den 19 feb, det kanske är långt dit, men det går kanske att fixa något då med? Linnégatan ligger ju precis vid Slottskogen och det är ju trots allt Göteborgs mest resturang/café tätaste gata ;)

Går det att fixa något veckan jag är i Göteborg så vill jag JÄTTEgärna haka på!! Min syster skulle nog också vilja följa med med sin lilla huligan!
 
Sv: Några göteborgare här?

precis dan innan barnbidraget......då brkar vi ha rejält me snålt om pengar.
jag + min sambo har sammanlagt 10-11.000 i månan och hyran är på 4845---- dyyrt, men allt ingår.

sista veckan innan föräldra penning är de snålt för mig.
 
Sv: Några göteborgare här?

Jag arbetar 2 dagar/vecka jan-feb, det är måndagar och tisdagar. Just den veckan ni pratar om fom 19/2 ska jag dock in på torsdagen till jobbet pga lite möten. Har alla ni små barn? Min son sover gärna kring lunch men kanske bara han?
 
Sv: Några göteborgare här?

Min är tre månader, eller ja. Typ fyra då. Hon sover sålänge vagnen är i rullning, sover i regel bara i vagnen dagtid. :angel:
Jag kan närsom, är väldigt flexibel. Det är bara 20 samt 21 jag är bokad då mina systrar fyller år..
 
Sv: Några göteborgare här?

Jag gör inget speciellt på dagarna, så jag kan i princip när som. Det enda jag har i februari är BVC den 12:e och kloklippning på hunden den 26:e.

Min lilla är 6 månader då och har inga egentliga rutiner ännu. Men hon sover mycket på förmiddagen. Möjligt att vi kan ha fått lite matrutiner då också. Men hon har inga problem att sova i vagnen eller bärselen för den delen.

Så jag överlåter tid- och platsbestämmande till de som har andra saker att passa in och anpassar mig. :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur funkar det med sjukskrivning när man har bebis om den andra föräldern inte kan ta ut föräldraledighet? Finns det någon lösning? Ska...
Svar
8
· Visningar
1 143
Senast: Linn-Nora
·
Mat Är det någon som har tips på en lyxigare resturang i Göteborg? Tänker att jag kan betala två till tre tusen för två peronser. Letar...
Svar
12
· Visningar
643
Senast: grodan21
·
Övr. Barn Barnet har vissa kompisar där man ser en personlighetsförändring hos barnet. Det är ingen som ”far illa” av det men vi märker väldig...
Svar
5
· Visningar
1 050
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 615
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp