Några frågor om höanalys

Widerberg

Trådstartare
1. Hur mycket hö ska man skicka?
2. Vad ska man skicka det i?
3. Vart ska man skicka det?
4. Hur lång tid brukar det ta innan analysen är klar?

/Mentan
 
Sv: Några frågor om höanalys

www.analycen.se

www.vidilab.se

Hos analycen kan man beställa embalage gratis = där du stoppar ditt höprov, hos Vidilab har jag ingen aning...du får ringa och höra. Höanalyser brukar gå fort att få tillbaka...ibland tar det knappt 1 vecka från det man skickat in det...man kan även ringa och få snabbare besked.

Embalage hos Analycen beställs här http://www.analycen.se/lantform.asp

annan info typ provtagning finns här http://www.analycen.se/grovfoder2.asp

Vidilab är mycket billigare än analycen bara som litet tips.
 
Sv: Några frågor om höanalys

Gör Vidilab verkligen höanalyser? Tittade på deras hemsida och hittar bara info om att de analyserar träckprover... Om de gör höanalyser, hur mycket kostar det?
 
Sv: Några frågor om höanalys

Har själv fått tips om att granngården gör analycer (via analycen) det kostar 400kr, +230 med P och FS analys. Hur lång tid det tar vet jag inte.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 688
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 785
Senast: warg
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 002
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp