W
Wanilj
Hej på er! Jag har nu i höst köpt två arabflickor. En fyra åring, Wanilj, samt hennes 16 åriga mamma, Wieta. Som gammel hoppryttare hade jag tänkt sadla om till distans. Wanilj kommer ridas in nu i vår, det blir främst grunden i dressyr samt en hel del "promenader", jag behöver bättre kondis och vi ska upptäcka södra öland.. Wanilj kommer betäckas nu i vår. Wieta kommer betäckas 07.. Wanilj(1.49) är e: Borys ee: Da Capo eu: Borexia u: Wieta
Wieta är e: Etat u: Wazka ue: Rosseau Den lilla är aldrig visad, hon är kort och rund, välbyggd med mkt lätta rörelser ngt lång i kotorna så vi får se... Wieta ( 1.53) är visad med guld, hon är "för" lång övrigt goda rörelser..
1: Nu undrar jag om ni som är kunniga kan ge lite tips på hingstar? Jag vill gärna ha lite storlek
2: Jag vill ju ha lite storlek men är det så att om man vill ha "typ" så får man ge avkall på brukbarheten?
3. Sadlar?????? Funderar lite på ST comfort, funkar den bra för akademiskt???Samt håller den bra även för längre distanser?
Många många frågor!!! Hoppas att ni orkar svara!!!
Tack så hemskt mkt i förhand!!
Mvh Jasmine
Wieta är e: Etat u: Wazka ue: Rosseau Den lilla är aldrig visad, hon är kort och rund, välbyggd med mkt lätta rörelser ngt lång i kotorna så vi får se... Wieta ( 1.53) är visad med guld, hon är "för" lång övrigt goda rörelser..
1: Nu undrar jag om ni som är kunniga kan ge lite tips på hingstar? Jag vill gärna ha lite storlek
2: Jag vill ju ha lite storlek men är det så att om man vill ha "typ" så får man ge avkall på brukbarheten?
3. Sadlar?????? Funderar lite på ST comfort, funkar den bra för akademiskt???Samt håller den bra även för längre distanser?
Många många frågor!!! Hoppas att ni orkar svara!!!
Tack så hemskt mkt i förhand!!
Mvh Jasmine