Något slags mirakel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den som läst den här tråden vet att jag senaste dygnet varit på sjukhus. Något de förstås ville göra var att ta blodprov. Oh joy :crazy:. Jag fick en halv sobril en knapp timme före, men kände faktiskt inte av den alls. Det hade lika gärna kunnat vara sockerpiller. Jag hade också fått bedövningssalva i armvecket.

En sköterska höll om mig medan en annat stack mig. Jag grät ju hysteriskt under hela tiden, men det gick. Även om jag tycker det var lite pinsamt att storböla på det där sättet så alla i omgivningen hörde, så övertrumfas det ändå av att jag klarade av det.

Nu vet jag att det går att sticka mig även om jag tjuter som en treåring. Men jag måste nog drogas bättre nästa gång för det skulle nog underlätta provtagningen. Nu var jag ju rätt spänd vilket gjorde det lite svårt för killen som tog provet.

Kanske kan jag lära mig att stå ut med det här så pass bra någon gång att jag kan bli blodgivare? Det är dock lite läskigt med mängden så jag undrar om man kan ge mindre påsar som är till för barn? En del mår ju lite dåligt efter blodgivningen och det vill jag inte uppleva så mindre mängd till barn vore mer lagom tror jag. Det skulle kännas bra att ge till dem också.

Men men, jag måste lära mig att stå ut bättre först.

Senast ändrad:

Blodfobi går också att behandla med kbt. /dotter till en världsledande psykolog som utvecklat en kbt-behandling för specifika fobier och har därför ohälsosamt mycket info i ämnet... :meh:

Blodfobi går också att behandla med kbt. /dotter till en världsledande psykolog som utvecklat en kbt-behandling för specifika fobier och har därför ohälsosamt mycket info i ämnet... :meh:
Jag vet. Jag har gått på kbt för den fobin. Dessvärre fick jag ett bakslag i mitten av terapin som jag aldrig lyckades ta mig förbi då, så resultatet blev inte så bra. Men något bättre blev det i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 450
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar