Något mjukt att sitta på

G

GD1

Jag är tydligen väldigt benig och har spetsiga sittben, tycker inte att någon w-sadel är skön - undrar vad jag ska hitta på att lägga på min sadel så man slipper har ont i baken för jämnan.:confused:

Sv: Något mjukt att sitta på

Åh, en till som är som jag. Jag får också ont i baken som 17 av att sitta i westernsadel. När jag ändå gör det någon enstaka gång så brukar jag ha med mig ett fårskinn att sitta på. Det är mycket skönare.

Jag köpte ett fårskinn på Gekås i Ullared (finns öven på IKEA) och satte fast på sitsen på sadeln. Gjorde ett hål där fram på skinnet och satte runt hornet, samt två hål där bak som jag fäste i ringarna på sadeln. Satt fast jättebra, och min rumpa höll sig varm under vintern. Jag har turen att ha en väldogt bekväm sadel (crates), så jag använder bara fårskinnet under kalla dagar.

Vill man få tag i ett billigare fårskinn kan man fråga en bonde som har får, man kan få köpa det väldigt billigt.

jag får jätteont av sadeln jag lånar, så jag rider barbacka ;)

har du närhet till hööks kan du ju prova denna för 99kr ;)

400846.jpg

Du får äta på dej lite sittfläsk så slipper du stjärtlappen! :devil:

Kanske lite quinoa eller bulgur.....:love:

tyvärr så har jag redan för mkt. min "doktor" tycker jag ska banta :D

KAnske lite mindre sittfläsk då????:angel:

SÅ tjock är jag inte, har du inte sett mina tidigare utlagda bilder? ;)

Har samma problem när det är längesedan jag ridit eller när jag rider någon dag i veckan, men om jag härdar ut och rider dagligen så försvinner det för mig och jag är väldigt benig i rumpan :angel: Men på vintern är den så skönt för jag fick med en jätte go rumpvärmare när jag köpte min sadel på westernbiten.

Gå till närmaste second hand butik ex stadsmissionens köp en hel päls kappa, går att lägga på sadeln som den är eller kappa av armarna på kappan ngt. Köpte en päls i buffel liknande material på stadsmissonen för 100 kr, köpte den för att jag brukar frysa om låren på vintern, den va perfekt, gick ner längre än sadeln, såg rätt så snyggt ut också, va varmt o skönt o dundermjukt

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
474
Senast: Jeps
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 794
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård