något jag ska tänka på?

Priscilla

Trådstartare
nu är Baileys ÄNTLIGEN flyttgammal!
jag tog hem henne första gången förra fredan, mest för att det är grannen som har fött upp henne och jag tänkte kolla hur min egen katt reagerade på att det kom en ny katt till huset.
putte är 2 år och har varit ensamkatt hela tiden.
såå, när baileys kom blev han helt ställd. men han gick inte fram och nosade på henne, utan lade sej ungefär på två meters avstånd och iaktog henne. hon blev jätteorolig, men gick långsamt fram mot honom för att- på några dm avstånd- få en fräsattack och backa.
och så höll det på ett bra tag, tills jag tog hem henne igen.
är detta bra eller dåligt?
vad ska jag tänka på på fredag när hon kommer hit "för alltid"?
taaaacksam för svar, är lite nervös :angel: :crazy:

Sv: något jag ska tänka på?

Att låta henne hoppa fram och tillbaka är ingen vidare bra plan. Hon kommer bli väldigt stressad av det och det påverkar även hennes mamma och eventuella syskonDet kommer vara mycket fräs och säkert endel slag innan hon blir accepterad.
Det kan ta från några dagar till några månader.

Sv: något jag ska tänka på?

hm. ja, det var väl det jag tänkte. men eftersom det är "gammelkatten" själv som sätter henne i den situationen så ville jag inte påskynda någonting genom att trycka upp henne i hans ansikte.
han är verkligne inte fientligt inställd till henne, bara nyfiken. det är väl mer hon som tycker att han är.. tjock och farlig eller nåt.
men det ska säkert gå bra.
förhoppningsvis tar det inte några månader iaf :smirk:

Liknande trådar

Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan... 2
Svar
29
· Visningar
4 021
Senast: Lingon
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
6 048
Senast: mackan
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min... 2
Svar
29
· Visningar
8 080
Senast: Trissa
·
T
Övr. Katt Hej Ber om ursäkt då detta säkert blir lite långt men ska försöka hålla det kortfattat.. Jag skaffade min katt för ungefär 6 år sedan...
Svar
2
· Visningar
1 762
Senast: Tass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025