Något för oss andra att ta efter??

Sv: Något för oss andra att ta efter??

Är bara hästarna på sätet och går undan för tryck av tygeln så är det här inte så svårt. Men till vilken nytta :confused:

Det där är jättenyttigt, vi brukar träna det ibland på lektion (dock får tränsen sitta kvar :angel:) och man ser direkt vilka som rider på balans och vilka som rider på styrka.
KG Svensson gick igenom det där en gång för många år sen på instruktörskurs och det är som sagt inte alls speciellt svårt om man ridit hästen känslig för skänkel och vikthjälper. En lösgjord häst funkar direkt, en ihopadragen gör det inte :devil:

Hans Delling hade ofta uppvisning i detta förr, först med Tristan och senare på Stubin (eller om det var Yrhätta)

Är bara hästarna på sätet och går undan för tryck av tygeln så är det här inte så svårt. Men till vilken nytta :confused:

Och hur många är det?? Skulle du kunna hoppa din så lätt som han gör på klippet?

Nej jag hade inte kunnat göra det med alla mina, möjligen lukas

Det där är jättenyttigt, vi brukar träna det ibland på lektion (dock får tränsen sitta kvar :angel:) och man ser direkt vilka som rider på balans och vilka som rider på styrka.
KG Svensson gick igenom det där en gång för många år sen på instruktörskurs och det är som sagt inte alls speciellt svårt om man ridit hästen känslig för skänkel och vikthjälper. En lösgjord häst funkar direkt, en ihopadragen gör det inte :devil:

Hans Delling hade ofta uppvisning i detta förr, först med Tristan och senare på Stubin (eller om det var Yrhätta)

Jag har sett honom med Stubin :D

För typ 10 år sen eller något i den stilen när Milton hade slutat tävla och bara åkte omkring och visa upp sig så såg jag en uppvisning med John Whitaker och Jeff Billington. Båda två red utan träns och någon av dem red också barbacka om jag minns rätt. Det som var häftigt var att hinderna var STORA och hästarna var två av deras tävlingshästar som gick de alldra största klasserna.

Och hur många är det?? Skulle du kunna hoppa din så lätt som han gör på klippet?

Nej jag hade inte kunnat göra det med alla mina, möjligen lukas

Det är inte så svårt som det ser ut,,, faktiskt!
Jag lovar dig att du skulle kunna göra det!
Jag hade möjligtvis inte gjort det på Hille för han är ju helt knäpp när det gäller hinder, men dom andra-inga problem!
På Hille skulle jag kunna rida dressyren utan träns men hoppa skulle jag inte våga på honom.

Senast ändrad:

Nä precis det blir nästan samma sak, det enda är väl kanske att det sitter i ryttarens huvud, jag menar kontrollen. Men rent ridmässigt skall det inte vara så stor skillnad OM hästen då som du säger är rätt utbildad för säte,skänklar och vikt.

När jag gick på ridskola för hundra år sedan så gymnastikhoppade vi alltid utan tyglar, och för vissa hopptränare fick man galoppera och hoppa utan tyglar.

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja. C och SD sa nej till förslaget. V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 630
Senast: MJLee
·
Ekonomi & Juridik Jag sitter och skriver på en bok och behöver lite information kring att ta med sig sin häst till England. Inte sälja den utan ta den med...
Svar
4
· Visningar
959
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 833
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30