Något effektivt som lindrar insektsbett?

P

piggis_83

Undrar om ni har några tips på bra medel som lindrar insektsbett? Alltså klådan o svullnaden efter bett ;) Pållen brukar få ganska stora "svullnader" av dessa små otäckingar. Funderar på aloe vera, brukar ju va rätt bra, finns det annat?

Sv: Något effektivt som lindrar insektsbett?

Aloe vera låter ju bra -testa! :)

Xylocain salva lidrar klådan. Den har bedövande egenskaper och kan köpas på apoteket.

Vi använder aloe vera gel för att förebygga kli och det funkar OK.

Om vi missat och pålle blir irriterad och börjar klia sig använder vi AVS14, då slutar han klia sig fortare än om vi använder aloe vera gelen. Att vi inte använder AVS14 jämt beror på att vi hört några som tycker att det inte funkar lika bra efter en längre tids användning (typ ett år) så vi vill bara använda det när det verkligen behövs.

Lycka till!

Äppelcider vinäger - verkar kylande.:D

Liknande trådar

Hästvård Första sommaren med ny häst med tunn och känslig päls, alltså en till hudfråga nu.🙂Hästen verkar reagera rätt mkt på insektsbett; både...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 266
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Vad är era bästa tips för att lindra irritation från insektsbett? Jag måste ha blivit biten av något och min lilltå är dubbelt så stor...
2
Svar
24
· Visningar
2 016
Senast: Tarnin
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 567
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • B12brist?