Någon vänlig själ med TR

trazel

Trådstartare
som skulle vilja hjälpa mej att leta på en sak?
Hur långt det får vara i kombinationer (både ett och två galoppsprång) i LB för D-ponny? Regionalt om det spelar någon roll...

Träning i kväll och jag är inte alltför säker på att henne jag ska hoppa för har så stor koll på ponnyavstånden (då hon bara har häst). ;)

Kombination med ett galoppsprång: ca 6,50-7m ( beroende på om det är stigsprång-räcke eller räcke-räcke)
Kombination med två galoppsprång: ca 9,80-10m

(storhäst ca 7,20 resp.10,5)

Avstånd i kombinationer beror på hinderhöjd, hindertyp och hur hindren står, därför går det inte att säga ett generellt avstånd.

Komplett avståndstabell för kombinationer hittar du HÄR! (Wordformat, fritt att använda! finns på MIN EGEN webplats, jag var banbyggare förut!)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 361
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 846
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 216
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 303
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar