Någon som vill hjälpa mig att inreda min lägenhet?

Thathorse

Trådstartare
Hej! Har nyss flyttat till lägenhet och har verkligen insett hur extremt dålig jag är på inredning. Ser förjävligt ut🙈 Det kan bli riktigt snyggt men jag vet inte he jag ska få till det. Någon som är bra på sånt här och tycker sånt här är kul? Lägenheten är helt nyrenoverad och jättefin och möblerna är okså fina men ksk inte passar med varandra🤔
 
Hej! Har nyss flyttat till lägenhet och har verkligen insett hur extremt dålig jag är på inredning. Ser förjävligt ut🙈 Det kan bli riktigt snyggt men jag vet inte he jag ska få till det. Någon som är bra på sånt här och tycker sånt här är kul? Lägenheten är helt nyrenoverad och jättefin och möblerna är okså fina men ksk inte passar med varandra🤔
Jättesvårt när man inte har en aning om vilka möbler du har eller hur lägenheten ser ut. Det finns oändligt med olika stilar och former på möbler.

Kan du lägga in några bilder så man åtminstone får ett hum om vad du har? Kanske också en planritning över lägenheten?
 
Hej! Har nyss flyttat till lägenhet och har verkligen insett hur extremt dålig jag är på inredning. Ser förjävligt ut🙈 Det kan bli riktigt snyggt men jag vet inte he jag ska få till det. Någon som är bra på sånt här och tycker sånt här är kul? Lägenheten är helt nyrenoverad och jättefin och möblerna är okså fina men ksk inte passar med varandra🤔
Vi är många som gillar inredning. :D
Du kan ju lägga in lite bilder i tråden och gärna planritning. Samt info om vad du vill ha hjälp med.
 
6C5E16B8-03D5-491C-9743-E5145FEDEB76.jpeg

Den här hörnan är jag väldigt osäker över.. Var så nöjd över mattan när jag köpte den men känns som att den inte alls passar in🙈 Har dock inte råd med ny... Nytt soffbord ska jag dock köpa! Men vad för någon..?🤣 Sen är det väldigt tomt över soffan.. har redan en del tavlor i lägenheten så vill helst ha något annat.
 
Hej! Har nyss flyttat till lägenhet och har verkligen insett hur extremt dålig jag är på inredning. Ser förjävligt ut🙈 Det kan bli riktigt snyggt men jag vet inte he jag ska få till det. Någon som är bra på sånt här och tycker sånt här är kul? Lägenheten är helt nyrenoverad och jättefin och möblerna är okså fina men ksk inte passar med varandra🤔
Bilden blev lite mörk vid inskanning. Men innanför den röda rutan skulle jag sätta lite tavlor eller en gigantisk. Jag gillar att göra som kollage på väggen och hänga upp tavlor blandat med annat fint, tex en hatt, något julornament som jag gillar, någon knasig handväska eller vad jag nu hittar i gömmorna. Tänk på att få UPP tavlorna på väggen det blir liksom luftigare i lägenheten då. Jag tycker mattan är jättefin mot allt det gråa, jag skulle kompletera den med lite fler saker i naturmaterial, kanske korgar på hyllan under bordet att förvara papper och tidningar i eller en duk på bordet i bast. En korg med filtar i på golvet, en fotpall eller kattklätterträd i rotting?
SKM_C454e19112817510_0001.jpg
 
Bilden blev lite mörk vid inskanning. Men innanför den röda rutan skulle jag sätta lite tavlor eller en gigantisk. Jag gillar att göra som kollage på väggen och hänga upp tavlor blandat med annat fint, tex en hatt, något julornament som jag gillar, någon knasig handväska eller vad jag nu hittar i gömmorna. Tänk på att få UPP tavlorna på väggen det blir liksom luftigare i lägenheten då. Jag tycker mattan är jättefin mot allt det gråa, jag skulle kompletera den med lite fler saker i naturmaterial, kanske korgar på hyllan under bordet att förvara papper och tidningar i eller en duk på bordet i bast. En korg med filtar i på golvet, en fotpall eller kattklätterträd i rotting?
Visa bifogad fil 40533
Wow tack, tack, tack!🤩 Får fixa lite sånt nu under black friday.. så får jag se om jag hittar några tavlor jag tror kan passa in okså☺️
 
Dina färger och möbler är så tidlösa och diskreta att det skulle passa med en mängd olika typer av bord.

Jag är förtjust i ovala bord och letade flera år innan jag hittade ett.
Kanske något sådant här skulle funka hos dig?
Visa bifogad fil 40537

(utan duk!)
Jag har ett ovalt bord och avskyr det!!
Så himla opraktiskt! Svårt att sitta i soffan och äta, antingen är det för långt till bordet eller så är det precis bredvid en... opraktiskt att läggs tidningar och böcker på undre hyllan, det är bara i mitten det får plats utan att sticka ut och bli nedrivet titt som tätt. Jag har alltid flera böcker och tidningar på gång samtidigt, nu behöver jag flytta undan dem mellan gångerna.

Så jag röstar för ett bord med raka kanter. Men TS här finns ett vitt ovalt bord från Mio du kan få billigt 😂😂
 
Ingen som har tips på vad för soffbord som kan passa in?:)
Det beror på vad du gillar! :D En kista skulle kunna passa fint som soffbord :d Soffbord är annars ett bra sätt att markera vad för stil man gillar tycker jag. Jag har ett mörkbrunt rustikt bord :love: Men jag gillar också shabby chic, och då finns det många olika träbord med vita ben :love:
Jag kan absolut föreslå olika sorters bord men det beror ju på vad för stil du tycker om :D
 
Kan vara vinklarna som luras lite men du skulle kunna flytta in mattan en bit under soffan om du inte tänkt komplettera med någon fåtölj eller sittpuff? Jag hade letat efter ett runt eller ovalt bord, för att bryta upp kantigheten lite och lagt till lite fler kuddar i soffan för att fylla ut.
Höj upp och justera tavlan lite i sidled 🙂 På väggen ovanför soffan hade jag gärna haft både lite bilder och någon/några växter.
I övrigt funderar jag på ljussättningen, vad har du för lampor? Försök få in lite olika ljuskällor, det gör mycket!
 
Bilden blev lite mörk vid inskanning. Men innanför den röda rutan skulle jag sätta lite tavlor eller en gigantisk. Jag gillar att göra som kollage på väggen och hänga upp tavlor blandat med annat fint, tex en hatt, något julornament som jag gillar, någon knasig handväska eller vad jag nu hittar i gömmorna. Tänk på att få UPP tavlorna på väggen det blir liksom luftigare i lägenheten då. Jag tycker mattan är jättefin mot allt det gråa, jag skulle kompletera den med lite fler saker i naturmaterial, kanske korgar på hyllan under bordet att förvara papper och tidningar i eller en duk på bordet i bast. En korg med filtar i på golvet, en fotpall eller kattklätterträd i rotting?
Visa bifogad fil 40533
Håller med att det behövs bara lite mera detaljer! Kuddar, dekorationer, etc, alla såna mindre inredningsgrejer.
Det är ju det som är det roliga tycker jag :angel::D
 
Åh vad glad jag blir över alla svar!🤩 Mamma kommer hit till helgen så då ska vi fixa massor efter era tips, så lägger jag in en efter bild när det är klart! Älskar att inreda och dekorera, men har så himla dålig fantasi antar jag🙈 Men tack! 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
 
D6D9C2A0-EFCC-4E85-A151-390AD9C85BC3.jpeg

Såhär ser det ut i sovdelen.. Har fått till några tavlor där iaf👍🏻 Trodde dom skulle vara större när jag beställde dom så ser lite fjuttigt ut. Och överkastet blev inte alls bra, det är snyggare än på bild men hade velat ha ett större som täcker hela sängen lixom... Sladden på golvet ska bort😉
 
Visa bifogad fil 40570
Såhär ser det ut i sovdelen.. Har fått till några tavlor där iaf👍🏻 Trodde dom skulle vara större när jag beställde dom så ser lite fjuttigt ut. Och överkastet blev inte alls bra, det är snyggare än på bild men hade velat ha ett större som täcker hela sängen lixom... Sladden på golvet ska bort😉
Kuddar! :D Kanske en sänggavel om du vill ha något mera där? Det kan nog göra en del :idea:
 
Visa bifogad fil 40528
Den här hörnan är jag väldigt osäker över.. Var så nöjd över mattan när jag köpte den men känns som att den inte alls passar in🙈 Har dock inte råd med ny... Nytt soffbord ska jag dock köpa! Men vad för någon..?🤣 Sen är det väldigt tomt över soffan.. har redan en del tavlor i lägenheten så vill helst ha något annat.
Ta nu detta med en nypa salt. Jag gillar komplementfärger. Blått är komplement till gul. Orange till lila, rött-grönt.

Googla komplementfärger.

Grön växt, en röd duk under bordet iallafall till jul. Likadant med sovrummet, sök komplementfärger för att få sting.

Ta en nypa salt så kolla, bara vad jag skulle sökt.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
2 021
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp