någon som vet?

MinIan

Trådstartare
någon som vet vart man kan köpa windows 2000?
ja, jag vet.. Xp är nyare och kanske bättre. men datorn vi har klarar inte av Xp, vi yhade Xp på denna dator förut, men det fungerade inge bra, så vi har ME nu och det fungerar bra, med minne och sånt, men datorn beter sig så konstigt, och så kan man t.ex inte ha photoshop på ME.. är så trött på det..
vad jag vet kan man inte köpa det i affärerna, har inte undesökt så noga, men dom säljer väl inte äldre versioner.. eller?

Sv: någon som vet?

Zandrix skrev:
någon som vet vart man kan köpa windows 2000?
ja, jag vet.. Xp är nyare och kanske bättre. men datorn vi har klarar inte av Xp, vi yhade Xp på denna dator förut, men det fungerade inge bra, så vi har ME nu och det fungerar bra, med minne och sånt, men datorn beter sig så konstigt, och så kan man t.ex inte ha photoshop på ME.. är så trött på det..
vad jag vet kan man inte köpa det i affärerna, har inte undesökt så noga, men dom säljer väl inte äldre versioner.. eller?
Vilket XP var det?
Home eller Professional?

Du kan ju alltid testa ubuntu istället (http://ubuntu-se.org). Du kan inte använda photoshop (eller du KAN, men det är krångligt), men det finns andra fotoredigeringsprogram som fungerar mycket bra.

Jag vet tyvärr inte var man kan få tag i windows2000.

va konsigt. för jag mailade till dom som säljer photoshop och dom sa att det inte går att använda photoshop till me, bara till 2000 och xp.. *förvirrad*

jadu svårt å säga, är inte min dator, och det var inte jag som installerade det.. men jag kan höra ^^

Nää 2000 säljs inte mer utan enbart XP och uppåt.
Beroende vad det är för version av Photoshop

Den nya versionen (CS2) kräver 2000 eller XP

JA, det är klart. Dom nya versionerna av Photoshop kanske inte går förresten.
I ME-datorn hade jag version 6 eller 7
Vilken version har du?

AM

jag har aldrig testat photoshop.. och jag ät trött på ME,, dlir bara fel helatiden.. och datorn måste startas om och jävlas med.. *suck*

Du kanske ska ta och uppdatera datorn du har? Man ska aldrig ha samma dator i mer än 3 år eftersom den blir gammal och surig. Minnena och de brukar tjorva en massa. Windows 2000 är designat för arbetsdatorer och så länge du inte arbetar på bilprovningen rekommenderar jag det inte. Windows 2000 "sackar" ner datorn nåt så förj*vligt. Köp en begagnad dator på nätet med Windows XP så slipper du allt krångel. Photoshop (PS) går att köpa men det kostar 8000 kr och med tanke på att du inte har köpt en ny dator så har du nog inte råd att köpa PS heller. Fråga nån som har det eller ladda ner. Du har väl hört talas som torrents?:cool:

Det där var en himla massa felaktiga påståenden på samma gång...
1) Windows 2000 är den helt klart vettigaste windowsversionen. Inget onödigt grafiskt fluff, någesånär stabilt under (ja, för att vara windows då) och inga vrickade systemkrav som XP/Vista.
2) En dator överlever bra mycket mer än tre år. Min laptop som jag sitter vid nu är sju år t ex. "Minnena och de" vet jag inte vad du vill åsyfta med? RAM-minne brukar mycket sällan bara gå sönder sådär - det är vanligtvis hårddisken som brakar först. Förvisso kan det vara en bra idé att fylla på datorn med lite mer RAM-minne om man använder program som äter minne, men det behöver man inte köpa en ny dator för.
3) Uppmuntra inte till fildelning i ett forum där reglerna säger att du inte får, även om fildelningslagarna kan diskuteras. Uppmuntra till användandet av gratisprogram/fria program istället, så som gimp.

Då undrar jag, är det du eller jag som jobbar på PC City?

Nej men oj förlåt mig så himla mycket att jag råkade uppmuntra till något så fult som du säkert sitter och gör hela dagarna. Förresten jag uppmuntrade inte, utan jag upplös. :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
600
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 606
Senast: Pratsch
·
IT & mobiler Vi fick ärva en gammal iMac från sambons föräldrar. Utifrån vad jag förstår är det en iMac 11,2. Vi försöker nu återställa den...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: pajaztar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 903
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025