Någon som vet?

linafina

Trådstartare
Vad innebär det att hingstens kulor inte är nere? Han blev besiktigad idag. Han är sju månader gammal så det kanske inte är något att tänka på. Blev bara så osäker nu. :confused:

Hoppas tråden hamnade rätt nu.

Sv: Någon som vet?

förmodligen att dom fortfarande ligger invärtes, alltså att de ligger kvar i buken.
har ingen aning om när det är normalt att dom trillar ner....

Nej så mycket fattade jag med. Men jag undrar om det är normalt att dom gör det vid sju månaders ålder. Åker dom ner sen eller? Hoppas att någon kan svara på detta som vet.

Vem var det som besiktigade? Vad har den sagt?
Jag har haft hingstar som väntat med att släppa ner dem till 1½-2år.

Jag var inte själv med tyvärr. Hade ingen möjlighet. Men uppfödaren var där och hon berättade att hon hade sagt att det inte var ovanligt på så unga hästar. Men man är ju lite osäker när man själv inte var på plats. Jag vill inte att det ska bli problem nu när jag ska köpa honom. Får ju hem honom nu om två veckor.

jag har haft hästar som släppt ner dom vid 4 veckors ålder..det där är nog lite olika, men så länge som 7 månader har jag aldrig fått vänta....kanske är olika på olika raser också??

För att vara på säkra sidan så skulle jag kräva att det skrivs in i kontraktet att uppfödaren står för ev operation ifall att de inte trillar ner.

Jo det kanske är bäst.

Jag har arbetat med travare mest och där har vi aldrig haft detta problemet med hingstarna. Det kanske är olika på olika raser?

Han är ett arabiskt fullblod. Men det ska nog inte vara några problem. Läste att den del kan vara sena.

En bekants hingst släppte inte ner den andra förrän vid ett och ett halvt år så det kan nog vara lite olika!

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 090
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 048
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 154
Senast: Kilauea
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka