NÅgon Som Vet????????????

Veronika

Trådstartare
Gummiflis

Vart får man tag i det, (alltså inte det med metall i som är förbjudet utan jag har hört att det ska finnas "vanligt" gummiflis som INTE är förbjudet) o ungefär hur mycket kostar det o hur förbereder man undertill? Lägger man stenkross, sand eller hur bär man sig åt? :confused: Vill anlägga en ridbana som inte blir alltför dyr, ska både kunna hoppa o rida dressyr på den 2-3 ggr/vecka

Tacksam för svar :bow:

Sv: Gummiflis

Det finns gummiflis som inte är förbjudet. För ett par år sedan, när det var SM i Örebro, pratade jag med en försäljare om detta. Kommer inte ihåg vad företaget hette, men de saluförde även gummimattor att ha i boxen.

Innan vår ridklubb hade ridhus så hade vi en utebana där halva var uppblandad med gummiflis. Det var en vanlig gruspaddock som blivit uppblandad.

HOppas att du får fler bättre svar från andra! ;)

Piggy

Sv: NÅgon Som Vet????????????

Det är inte längre lagligt att lägga på gummiflis på ridbanor (inte miljövänligt). Det var iaf vad vi fick höra när vi försökte få tag i gummiflis för att fylla på vår gamla ridbana.

Det gäller väl bara kabelflis?

Vanligt större, svart gummiflis (utan metall) är väl lagligt?

Jaha men var får man tag i svart miljövänligt flis då vad kostar det ungefär???

Enligt den vi pratade med var all slags gummi förbjudet att använda.. fast jag vet ju inte om hurpass kunnig han var, han ville iaf inte sälja någon gummiflis till oss. om du är på väg att bygga en ny ridbana finns det andra alternativ, tex paddex (vet inte hur det stavas).

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det tog ungefär 2 månader innan jag kom ur min overklighetsbubbla och återvände till verkligheten, den där verkligheten där hur många...
Svar
0
· Visningar
572
Senast: Magiana
·
Anläggning Jag behöver er hjälp med ett litet dilemma, inför ett projekt jag jobbar med. Men har svårt att få fram ordentliga svar. Vad skulle...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 290
Hästmänniskan Nu kommer alla tro att det handlar om avlivning, men så är inte fallet. För ett år sedan ganska exakt så kastade jag ut min sambo...
2
Svar
33
· Visningar
4 457
Senast: Gimlan
·
Anläggning Jag ska lägga nytt underlag på vår ridbana och jag har funderat på att först lägga ett lager med stenmjöl för att sedan på ytan ha ett...
2
Svar
24
· Visningar
3 136
Senast: Cosy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud