Sv: Jag behöver er hjälp!
Jag undrar också hur du tänkt få alla platser fulla. Om man tänker så här,inom hur stor radie är folk villiga att åka till stallet? Jag skulle aldrig vilja ha längre än en mil tex,och jag antar att flera än mig inte vill ha allt för långt att åka. Finns det ens tillräckligt många hästägare inom en mils radie tex? Och OM det gör det,har alla dom hästägarna möjlighet att betala så mycket hyra?
Nu pratar vi alltså 80+ här. Då är det nog större chans att hyra ut till travfolk dom dom oftast har flera hästar,men då är dom nog inte längre intresserade av ridhuset,ridbanor osv. Och jag tror det blir för dyrt att betala 4000:- x 5 hästar tex.
Sen säger jag inte att det absolut inte kommer gå,men jag skulle satsa på det enkla för att hålla ner priset,annars så blir det svårt att hyra ut så många boxar.
Förstår inte heller hur ridhusen ska räcka till så många. Vi säger om det är en regnig dag,du har 80 hästar på gården,vi räknar med att 60 ska ridas, och minst 60% av dom kommer säkert vid 17-tiden, då har du en 35-40 hästar som ska ridas samtidigt. Om du har två ridhus så är det alltså runt 15-20 hästar i ridhuset samtidigt. Det kommer aldrig funka,hur stort ridhuset ens är! Skillnad om man är 10 eller fler på en ridlektion,då ska ju alla göra samma sak,men rider man själv så läggs det volter här och där,man ska galoppera utan att krocka,vilja rida olika ridvägar i ridhuset m.m. Jag tycker det är ABSOLUT max med 5 stycken samtidigt i ett 20x60,annars så får man inte ut något av sin ridning alls. Det är ju om du gör ett sånt pass stort ridhus så det delas av på eftermiddagarna så det blir två mindre + ett enskilt ridhus,då har ni iallafall 3. Sen jobbar ju vissa skift så en del kommer ju faktist på dagen. Är det soligt så rider ju många ute,men det är just det att det MÅSTE funka även på regninga dagar för att folk ska vara villiga att betala en högre hyra.