Någon som testat Pfiff bomlös?

Sv: Någon som testat Pfiff bomlös?

Därför jag undrar oxå då jag haft en enorm tur (tack vare hennes förra ägare) att köpa mig ett sto som börjat sättas igång efter föl. Saken är den att jag är sjukpensionär så ekonomin är ingen höjdare. Har just nu ingen sadel alls utan lånat ibland annars barbacka men ingen höjdare när man har en dålig dag och har riktigt ont.

Hade hoppet att vinna en Squid från Stall Akurs sadeltävling (http://www.stallakur.nu/saddles/index.htm) men ser inte lovande ut just nu så börjat titta på Pfiffs bomlösa.

Kollade lite på beg sadlar igår, och fann flera bomlösa, redan...
Är det verkligen ingen som testat Pfiffs bomlösa - det var ju tom väntetid ett tag på dem.
Har alla som provat lagt undan dessa sadlar i ngt mörkt hörn för de är så dåliga eller???

Jag har en pfiff bomlös till min 6-åring. Jag trivs jättebra med den och den ligger helt ok på hästen. Nu har jag ett problem, jag vill falla över åt höger och trampar ner i höger stigbygel väldigt mycket och detta medför att hela sadeln åker åt höger eftersom det inte finns någon bom som tar emot. Men det har ju inte med sadeln att göra, utan med mig. Materialet är mjukt och skönt. En jätteskön sadel att ha på långturer.

Jag hade en gammal turridningssadel tidigare som inte alls låg bra på hästen och så fort jag bytt till den bomlösa så fick han ett helt annat rörelsemönster.

ivarsolen.jpg

Vad skumt! Jag har samma problem - det känns jättekonstigt, som att man är på väg av hästen om man inte håller emot med högern...
Fint ekipage!

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
766
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 712
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar