någon som skrivit ett Avtal om delägarskap?

T

tigerofswe

Jag och min sambo har köpt en häst tillsammans:love:. På ägarbeviset vi har skickat in till ASVH står båda våra namn, men på det köpekontrakt vi skrev hos säljaren står endast hans. I en tvist tillfaller således hästen honom. Hur skriver vi ett kontrakt mellan oss där det står att vi äger 50% av hästen var? Om någon gjort detta snälla hör av er för jag hittar ingenting på nätet!!
Tack på förhand
 
Sv: någon som skrivit ett Avtal om delägarskap?

Jag kan tyvärr inte ge dig något riktigt svar, men jag kan väl alltid tipsa dig om att typ försöka ringa någon förening, dock har jag inte så jätte bra koll på hästägare/ryttarföreningar eller vad man ska säga.
Men give it a shot & sök på sånt och mejla/ring runt till såna erfarna människor :)
Annars finns det säkert nån här som kan hjälpa dig också.
 
Sv: någon som skrivit ett Avtal om delägarskap?

Ni kanske kan skriva ett avtal sinsemellan att du köper in dej på halva hästen?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Har hittat en köpare på min häst, men vi har ej skrivit papper ännu. Sitter och pillar med kontraktet nu. Så här står det: "Parterna är...
Svar
15
· Visningar
2 365
Senast: mackan
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 787
Ekonomi & Juridik Hej, liten fråga. Jag har hyrt ett stall där jag haft 2 månaders uppsägningstid med inackorderade, men sedan blivit uppsagd med...
2
Svar
33
· Visningar
5 457
Senast: ameo
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp