Någon som ska betäcka med Cardento..

Scilla

Trådstartare
eller har?

Hur har det gått? har erat sto blivit dräktig på en gång eller fick ni seminera flera gånger.
Hur funkade sammarbetet med Flyinge?

Och ni som fått avkommor hur har de blivit?

Jag har ett sto som har seminerats med Cardento men tyvärr tror jag inte att det tog så vi ska tillbaka till seminstationen nästa vecka för koll och ny seminering när hon kommer i brunst igen. Det är första gången jag använder mig av semin på annan station än hingsthållarens.

Sv: Någon som ska betäcka med Cardento..

Mitt sto är på station för betäckning med Cardento just nu. Seminstationens ansvarig sade iallafall att de flesta hon seminerat med honom tagit sig på första eller andra försöket. Det känns väl lite som mer regel än undantag att man ofta får lov att iallafall seminera en andra gång.

Jag betäckte samma sto med Quite Easy 2003 och Flyinge var bra att ha att göra med. Hade i och för sig ingen mer kontakt med dem en räkningarna de skickade. :smirk: De kom snabbt, och var bara på tio dagars betalning, de flesta räkningar brukar ju vara på lite fler dagar.

Jag har aldrig betäckt med en hingst som står på stationen stoet varit. Alla bra hingstar verkar ju befinna sig i landets sydligaste delar. :)
Men det har gått lätt att få dräktigt ändå.
Lycka till...

Hihi.. tur man bor i de sydliga delarna! Jag har väl inte så fasligt långt till Flyinge men den seminstationen jag tog nu har jag använt innan och varit mycket nöjd med (dock med deras hingst) och den ligger ännu närmre än flyinge.
Fick min räkning från seminstationen igår så dom var snabba där oxå och den var oxå på 10 dagar (tror att det är standar)

Räkningen från seminstationen brukar vi inte få förräns man är "färdig" (stoet kontrollerat och bekräftat dräktig eller att man ger upp för säsongen).

Jag har nyligen varit med stoet på Flyinge, och måste säga att den kontakten varit över förväntan! (När jag väl fick dom att svara i avelsrådgivningstelefonen... ;) ) Vänliga, tillmötesgående och serviceminded! :bow:

Ja jag blev lite paff men jag förmodar eftersom jag ska tillbaka så behöver jag bara betala uppstallningen och fraktkostnaderna.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 781
Senast: _Taggis_
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 315
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka