Någon som säljer kaniner på Blocket ?

Mynta2

Trådstartare
Läste på ett forum om en kille som funderar på att köpa en kanin på Blocket och slänga in till sin hund i rastgården bara för att hunden skulle få ha lite roligt, och husse med. Husse skulle stå och titta på. Många tyckte han skulle filma och lägga ut på youtube. Killen undrade om hunden skulle jaga kaninen, för det var ju liksom det som var hela poängen...Vet ej hur seriöst detta var, men nog lät det som att det var det. Inlägget var inte ens 1 vecka gammalt. Så kolla gärna upp era köpare noga.

Sv: Någon som säljer kaniner på Blocket ?

Tipsa gärna även Husse om nummer till en bra psykolog :mad:

Eller anmäla honom...

Ts: Förhoppningsvis kollar man upp köparen när man säljer ett djur, men det finns hur mycket folk som helst som ljuger och får allt att verka jättebra. Man kan bara hoppas på det bästa och göra så gott man kan när det gäller djurförsäljning.
Oavsett om det gäller en gräshoppa, kanin eller häst.

I inlägget stod även med stora bokstäver: UNDANBER MIG MORALPREDIKNINGAR TACK !

Så det hade nog gått in genom ena örat och ut igen om man gett han psyknummer. En del hade visserligen skällt ut han, men det sket väl han i..

Förhoppningsvis kollar man upp köparen när man säljer ett djur, men det finns hur mycket folk som helst som ljuger och får allt att verka jättebra.

Och så finns det mängder av säljare som inte kollar ett dugg... Jag vet inte hur många djur jag fått hem som jag fått köpa utan att säljaren ställt en enda fråga ens :eek:

:( Tragisk människa, usch.

Självklart finns det såna också, men de bryr sig antagligen inte om var djuren hamnar heller. :(
Jag har fått hem en hel del djur också där man mer eller mindre bara hunnit presentera sig med namn innan man har haft djuret i fråga med sig hem.

Fast jag anmälde inlägget, dvs där husse skulle köpa en kanin, och uppgav orsak: Inlägget uppmanar till djurplågeri. Förhoppningsvis tas det bort ellr dom blir varnade.

Ja fy fan, läste artikeln i dag, fast i Metro Göteborg. Där stod ännu mer vad dom gjort mot kaninerna. Tycker Metro gjorde det jättebra som hade en helsida om detta. Annars brukar det mest vara små artiklar där nästan inget framkommer.

http://www.metro.se/se/misc/pdf/2010/04/12/SEGOT_2010_04_12.pdf

Ja, verkligen!
Läste det själv i metro men hittade inte hela artikeln!
Och en himlans tur att polisen tog sig an fallet, trots att de i vanliga fall inte brukar ta hand om sådant, som det stod i tidningen!

Mjae, det finns ju folk som bryr sig också men är så jäkla naiva...
-"Säljes endast till djurvänner"
-Hej jag är djurvän jag vill köpa
-Kom och hämta bara

Och såklart, föräldrar som inte bryr sig när de säljer sina barns djur :crazy:
Sånt folk borde skaffa Animal Planet så de kan få sig en reality check :cool:

Efter att ha sökt upp tråden som du nämner så tror jag faktiskt att personen bara vill synas. Då snacket går vidare i tråden och de andra som verkar mer taggade än killen(?) själv att han ska hämta en kanin.

Efter fler inlägg står det ju nåt i stil med "har du kommit till skott ännu?" och trådskaparen svarar att h*n haft mycket att göra så det har inte blivit av.

Med andra ord, tror och hoppas verkligen att det bara är tankar som inte kommer bli verklighet.

Om h*n nu menar allvar och kommer gröa detta hoppas jag att det dokumenteras av en kompis till personen så att även h*n kan åka dit som de som plågade ihjäl kaninerna. Men allra bäst vore det ju att det aldrig händer, för djurens skull.

Ja, det kan nog stämma..fast ibland är det ju jättesvårt att veta om folk menar det dom skriver eller bara vill provosera. Men å andra sidan så kanske sådant triggar igång andra att göra nåt dumt.

Jamen precis. Och va säger egentligen att han inte redan gjort det men blev avskräckt att berätta det pga de andra två kaninernas öden?

Eller också är det tack vare de 2 kaninerna som han kommer låta bli att göra det han planerat.

Folk är knäppa ibland. Jag vill i alla fall tro att det vanligen är skryt och kaxiga tonårskillar som hetsar varandra av ren dumhet.

Men kaninmisshandeln var nog bland det värsta jag sett, och dessutom genomförd av 4 stycken vuxna människor, som beter sig så vansinnigt grymt. Jag har inga ord för detta.

vet en kille som tillsammans med sina killkompisar dödade sin inomhuskanin genom att kasta den gång på gång i taket/väggarna :cry:

finns fan människor till allt!

Fy tusan! Blir vansinnig och ledsen när jag hör om sådant här! Oavsett om det är ett skämt är det helt galet. Frågan är hur ska man undersöka/straffa sådant här?

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 635
Ekonomi & Juridik Tänkte slänga in detta inlägget som en ny tråd och uppdatera om hur mitt hästköp har gått men får skriva om detta inlägget vilket gör...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
25 896
Senast: Raja
·
Hästvård Fick ett erbjudande om att ta med min häst till en alternativ behandlare (kinesisk medicin, akupunktur) då det blivit ett återbud...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
19 102
Senast: Lickety
·
Övr. Hund Alltså...jag slutar aldrig förvånas över vilka konstiga annonser folk lägger ut... Nu är det en söt liten italiensk vinthund på 4 år...
Svar
2
· Visningar
1 147
Senast: Priscilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama