Någon som provat?

fjutten

Trådstartare
Har fått rekommendation av vet./rehab att använda back on tracks hundtäcke, någon som provat det?
Kostar ju ändå en hel del (vet inte om det går på försäkring än). Så det känns ju inte som att man vill köpa ett om det iaf funkar lika bra med vanligt täcke, vilket han ändå får ha tills det kommit in nya B on T täcken hos vet. De gick tydligen åt som smör:D

Annars, var kan man köpa bra, varma, vindtäta(gärna regntäta) täcken till medelstor hund? De ska vara funktionella & måste täcka bogen.

Ingen disskussion om täcke eller inte på hund, det har vi haft tillräckligt av;)
 
Sv: Någon som provat?

Varför har vet. rekommenderat att du ska ha BoT-täcke på hunden?

Jag sydde själv ett täcke till min RR, med fleesefoder, dubbelt lager med "vanligt" foder och utvändigt bävernylon. Han älskar täcket, och det är både vattenavvisande, vindtätt och varmt.

Några bilder att få inspiration av, om du är sugen på att sy själv. Jag har tyvärr inget mönster, använde en gammal handduk först för att få ungefär storlek. Därefter improviserade jag vilt, med inspiration från hästtäcken och min sköna dunväst. :)
http://new.photos.yahoo.com/e_svenbergh/album/576460762316874067/photo/294928803136848380/21
http://new.photos.yahoo.com/e_svenbergh/album/576460762316874067/photo/294928803136848123/20
http://new.photos.yahoo.com/e_svenbergh/album/576460762316874067/photo/294928803136845571/11
 
Sv: Någon som provat?

Han ska ha BoT-täcke för att hjälpa till i läkningsprocessen av en ganska ordentlig inflammation i ena bogen(troligast en skada från när han bodde hos sin förra ägare som aldrig fått chans att läka:crazy: ). Går på rimadyl 30 dagar nu plus glukosamin på obestämd tid.. Ska tillbaka till rehab om 4 veckor.. Tills dess ska han hållas varm & motioneras lugnt, hm.. jättelätt med det energiknippet.

Jisses, har du sytt det där? Jag är imponerad, det ser inte alls hemmasytt ut, missförstå mig rätt:D .. Jag får klippa sönder en handduk efter vovve, köpa tyger & ge till svärmor, jag kan verkligen inte sy:o
 
Sv: Någon som provat?

Jag köpte ett jättebra täcke till greyhounden för några veckor sedan. Norskt jägartäcke hette det om jag minns rätt.

Lite dålig bild men det är den enda jag har. http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/04570000-04579999/640x480/4573335.jpg

Ska sy ett likadant till dvärgpinschern att ha i vinter, fanns tyvärr inte i så små storlekar. Tycker det är helt förträffligt eftersom att det har dubbla gjordar under magen så att magen hålls varm, samt att ena gjorden går mellan frambenen också.
Fodret är jättetjockt, det är helt vattenavstötande, väldigt mjukt och med bra passform.
Kostade 489 kr. :bow:
 
Sv: Någon som provat?

Jag har samma täcke till min hund. Kanonbra täcke!!!
 
Sv: Någon som provat?

Aningsfull & Tie:
Var har ni köpt det täcket? Vet ni vilka storlekar som finns?
Ska söka lite efter det också.

Såg någonstans förresten att BoT-täcket kallades för greyhoundtäcke & togs fram för just greyhounds:) Tur att mitt monster har liknande kroppshydda som en greyhound;)
 
Sv: Någon som provat?

Jag köpte det på en djuraffär i Luleå. Så jag vet tyvärr inte var dom hämtar hem täckena ifrån.
Men helt klart ett bra och prisvärt täcke!
 
Sv: Någon som provat?

Mina hundar blir sjuka om de inte har täcke på sig (whippettanter), jag tycker jakttäcken är hållbarast och bäst! Brukar köpa tunna vattenavvisande täcken med fleece/piléfoder och när det blir riktigt ruggigt slänga en fårskinnsfäll under!

Har TYP sådana täcken (dock är mina 10 år gamla and still going strong)
fs_8436.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har för mig att det är flera här som har ulltäcken till sina hundar och vill höra mig för hur ni tycker dom är. Jag funderar på att...
Svar
10
· Visningar
1 685
Senast: Pilot
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 872
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Samma visa varje år. Dags att ge sig på det tröstlösa letandet efter vattenavvisande, varma täcken som sitter bra på mina hundar även...
2
Svar
25
· Visningar
2 613
Senast: Kildegrei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp