någon som prövat biomag?

ulle.j

Trådstartare
Läste här om någon som gav sin häst biomag,och hade fått väldigt bra resultat i form av en lugnare häst som blivit av med sitt "pissmärr"humör. Tror ni det kan fungera även på en vallack? :angel:

Sv: någon som prövat biomag?

Hej!
Jag tror att det är mig du syftar på, för jag har länge propagerat för magnesiumet och dess fantastiska effekt.

Jag tror faktiskt att det kan fungera på valacker. Magnesiumbrist leder till en enorm muskeltrötthet som leder till ett pissigt humör med mycket oönskade effekter och utbrott. Jag och tränaren satt och pratade om det senast idag och funderade på huruvida denna effekt borde hävas ävn på valacker. Prova och se.
Jag föredrar Krafts magnesium då det inte klumpar sig på samma sätt som BioMag. Lite lättare att lura i hästen om den är lite kräsen. ;)

Apo

Ska genast rusa och köpa!! Det kan ju absolut vara värt ett försök. Tusen tack för tipset! :)

Jag har också funderat att börja med biomag till en surmärr men inte vågat ännu. vad händer om hästen får för mycket magnesium??

Sedan jag sett till att fylla min hästs behov av Mg i foderstaten är hon ingen pissmärr längre, så det funkar säkert!

För mig räckte det dock (i vintras) med de vanliga fodermedlen och mineralfoder för att täcka behovet, så räkna på foderstaten först, innan du köper tillskott.

(Även selen fanns det tillräckligt av i min foderstat, så det behövde jag inte heller köpa separat tillskott av. Det lönar sig att räkna! :idea:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 114
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar