Någon som lämnat sin trygga tillvaro...

B

busgrodanboll

och flyttat pga kärleken?
Bytt stad och tagit med hästen till pojkvännens stad?

Hur fungerar det?
Om du har en tränings/tävlingshäst är jag extra nyfiken. Hur fungerar det rent praktiskt när du kanske flyttat ifrån hästskötarhjälpen du hade hemma?

Jag är EXTREMT mammakär, undrar hur det skulle fungera för mej... :/
Rent hjälpmässigt har jag en jättesnäll självlastande häst så jag vet att jag reder situationen även på tävling ifall jag verkligen måste åka själv.

Sv: Någon som lämnat sin trygga tillvaro...

en stor KNUFF

Jag flyttade från Jämtland till min pojkvän i Halland för två år sen. Drygt 90 mil... Vi hade träffats knappt ett år innan, men det är ju stor skillnad att ses en vecka varannan månad och att plötsligt bo ihop! Men det har gått hur bra som helst.
Jag bodde här ungefär ett år innan jag tog hit en av hästarna också. Först ville jag vara säker själv på att jag trivdes så jag inte släpade iväg en häst hela resan i onödan.
Får "erkänna" att jag också alltid haft en hel del hjälp av föräldrarna med hästarna, plus att jag äger dem ihop med min syster. Men det blev såklart alldeles för tomt här utan häst, jag red på ridskola det första året, men det var jättekul, jag hade inte tränat på flera år!
Först red jag för en tränare i stallet där jag har honom men nu har jag börjat rida för en annan en bit härifrån så vi får köra dit varannan vecka. Det går jättebra, hästen är lättlastad, men själv är jag för feg att köra med släp :o Så det får min sambo göra hihi.

Det jag tycker är jobbigast ang hästen med en ny stad är att jag saknar min veterinär, hovslagare, tandläkare och såna saker eftersom jag inte har nån koll alls här på vem som är bra o inte. Självklart får man ju höra sig för, men som vanligt tycker ju alla olika... Så det gäller bara att testa sig fram och försöka skaffa en egen uppfattning.

Så det är klart du vågar flytta! Jag tänkte innan att det värsta som kan hända är ju att jag inte trivs och får flytta hem igen. Men som sagt väntade ju jag lite med hästen, även om ett år kanske var lite onödigt länge.
Nu trivs jag jättebra här, även om hemma alltid är hemma... Letar egen gård med stall nu, skönt med kollektivt på sätt o vis men jag har alltid haft stallet hemma och det passar nog mig bäst ändå.
Lycka till!

Jag flyttade från Jämtland till min pojkvän i Halland för två år sen. Drygt 90 mil... Vi hade träffats knappt ett år innan, men det är ju stor skillnad att ses en vecka varannan månad och att plötsligt bo ihop! Men det har gått hur bra som helst.
Jag bodde här ungefär ett år innan jag tog hit en av hästarna också. Först ville jag vara säker själv på att jag trivdes så jag inte släpade iväg en häst hela resan i onödan.
Får "erkänna" att jag också alltid haft en hel del hjälp av föräldrarna med hästarna, plus att jag äger dem ihop med min syster. Men det blev såklart alldeles för tomt här utan häst, jag red på ridskola det första året, men det var jättekul, jag hade inte tränat på flera år!
Först red jag för en tränare i stallet där jag har honom men nu har jag börjat rida för en annan en bit härifrån så vi får köra dit varannan vecka. Det går jättebra, hästen är lättlastad, men själv är jag för feg att köra med släp :o Så det får min sambo göra hihi.

Det jag tycker är jobbigast ang hästen med en ny stad är att jag saknar min veterinär, hovslagare, tandläkare och såna saker eftersom jag inte har nån koll alls här på vem som är bra o inte. Självklart får man ju höra sig för, men som vanligt tycker ju alla olika... Så det gäller bara att testa sig fram och försöka skaffa en egen uppfattning.

Så det är klart du vågar flytta! Jag tänkte innan att det värsta som kan hända är ju att jag inte trivs och får flytta hem igen. Men som sagt väntade ju jag lite med hästen, även om ett år kanske var lite onödigt länge.
Nu trivs jag jättebra här, även om hemma alltid är hemma... Letar egen gård med stall nu, skönt med kollektivt på sätt o vis men jag har alltid haft stallet hemma och det passar nog mig bäst ändå.
Lycka till!

Härligt att höra! =)
Det är slut mellan oss sen nästan ett år, pga avståndet på 14 mil. Dock har vi träffats "som om vi var ihop" ända tills för 3 mån sedan. Distansförhållande é ingen höjdare. Speciellt inte eftersom vi varit vana att "bo ihop" innan när han pluggade här och var tillsammans i nästan 2år.

Jag tänker mej såhär, att vi börjar ses igen. Börjar med distansförhållande. Ifall allt känns rätt om ett tag flyttar jag dit på prov 1 månad (tar med hästen. tror inte detta är nåt större bekymmer eftersom min häst är van vid att flänga runt på tävlingar o övernatta några nätter här o var). Och på en månad hinner man nog känna den värsta hemlängtan och se ifall man tror sej klara av det eller ej.

:cool:

Jag gjorde det. Flyttade visserligen inte längre än att mamma kunde köra dit på ett par timmar när jag behövde akut hjälp med hästen men det var lite skillnad att inte alltid ha hjälpen hemmifrån.

Jag säger som nån innan. det värsta med att flytta det var att hitta hovslagare och vetrinär som man litade på, men jag valde att stå ett stall där mycket hästkunnigt folk fanns så man fick tipps om bra sådana med.

Sen fixade jag att min Pv fattade att om jag skulle flytta fick han ta över hästskötar ansvaret på tävlig och träning och det har han gjort edan dess.

Nu har jag visserligen flyttat "hem" igen och köpt hästgård här så jag gillade nog inte helt att ha mamma så långt bort:D (det är jäklig skönt att ha den supporten!)

Såg nu at du bara ev skulle flytta 14mil då kan du jukanske tävla i samma distikt och områden som tidigare så kan din familj i alla fall på vissa tävlingar möta upp dig där!

Jag fyttade hemifrån till den stora kärleken för ca 10 år sen.
Hade två hästar men sålde den äldre och tog med mig 3 åringen till ny stad. Det var en stor omställning att både byta hem, stall och ridklubb på en och samma gång men det gick.
Jag frågade runt lite och hittade ett bra stall som låg i närheten av ridskolan = bra, till och med bättre träningsmöjligheter än vad jag hade haft innan.
När hästen var inriden och det var dags att börja hoppa så hade jag sån tur att min gamla tränare var gästtränare på den ny klubben så jag kunde fortsätta att träna för honom.
I början hade jag ingen bil som jag kunde dra släpet med. Då fick jag ibland köra "hem" 20 mil och byta bil ett tag med Pappa men det gick tills jag fick möjlighet att byta min egna.
Jag ångrar inte en sekund att jag flyttade även om kärleken tog slut för länge sen :D (jag hittade ju en bättre karl här istället :love:)

Jag flytta till Kalmar från Sala i november och tog med mig hästen.
Detta gick gallant :)
Man måste våga chansa och sen är dte bara att väga för och nackdelar. :)

Lycka till =)

Jag tog med mig två hästar och flyttade till pojkvännen i en liten by i sydvästra England. Det gick bra det med. ;)

Jag och min hast flyttade till min pojkvan i Irland. Det har oxa gatt bra. Ibland maste man vaga ta det dar steget, skulle det inte funka sa ar det inte varre an att man far flytta hem igen. Man kan ju oxa fa det sa mycket battre :)

jag tog med mig hästar och hundar och flyttade 27 mil till min sambo. går bra, dock är jag precis som TS väldigt mammakär,men pratar i tele flera gånger epr dag och åker hem med jämna mellanrum!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 811
Senast: cassiopeja
·
Träning Min kära mor tar ju hand om hästeriet åt mig när jag jobbar t ex kväll eller natt. Dvs hon tar in, byter ev täcken, släpper ut och sånt...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 209
Senast: Babe
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 805
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar