någon som katrerat hane i sundsvall eller östersund?

Nominous

Trådstartare
är det någon här som kasterat en hane i östersund eller i sundsvall?
bemötande? resultat? ungefär pris?
gärna fler synpunkter om ni har!:)
 
Sv: någon som katrerat hane i sundsvall eller östersund?

Jag kan bara säga hur det var när vi kastrerade vår. (Jag bor dock i skåne) Vi betalade bara 1 000 kr för att vi fick honom kastrerad hos en privat veterinär på hans lilla klinik. Mitt tips är ju att inte åka till djursjukhus eller så för de gör ingreppet mycket mer komplicerat än det är.

Djursjukhuset vill gärna ta bort "påsen" också medan veterinären vi gjorde det hos inte gjorde det. Svårt att förklara.

Jag måste ju säga att efter kast. blev han precis så bra som vi hoppades på. Eftersom han var sju år när vi gjorde det så kan han ju fortfarande "para" men det blir inget och ber man honom att sluta så gör han det. Det slåt inte slint i skallen på honom så ofrt han ser en löptik.

/Jenny
 
Sv: någon som katrerat hane i sundsvall eller östersund?

Har inte gjort det själv, men en kompis
gjorde det hos DV i Hackås och fick väldigt
positivt bemötande och dom svarade glatt
på alla frågor.
Minns inte summan dock då det blev komplikationer
för hennes jycke.
Resultatet blev en lugnare hund som också
gick upp i vikt.
 
Sv: någon som katrerat hane i sundsvall eller östersund?

tack för svaren.
jag ringde till djursjukhuset i östesund idag och frågade vad dom tog för att kastrera - 6200kr :eek: :eek: :eek: :eek:
ska ringa några fler i morgon och kolla.. känns lite väl dyrt då många skriver att dom kastrerat runt för runt 2000kr eller under. men 6200kr var väl ändå att ta i???
 
Sv: någon som katrerat hane i sundsvall eller östersund?

oj vad mycket.
Nu är det förvisso några år sedan jag kastrerade min förra hane, så kommer inte ihåg några exakta prisuppgifter, men det var långt ifrån 6200kr iallafall. Då kastrerade jag honom i Sundsvall så prata förslagsvis med dom.
 
Sv: någon som katrerat hane i sundsvall eller östersund?

Ja nog är 6000 häftigt, här kostar det ca 2000.
Jag anser att risken för svullnad minskar om man tar bort pungen o det gör snarare ingreppet lättare.
PL
 
Sv: någon som katrerat hane i sundsvall eller östersund?

Kolla med djurkliniken i sundsvall vad de tar. Mycket trevlig och kompetent personal ;)
 
Sv: någon som katrerat hane i sundsvall eller östersund?

Annars kan du kolla med Berguven i Sundsvall. Det är en liten privat klinik som håller till i Bergsåker. (granne med mig)

De brukar vara billigare än djurkliniken o hon som har det är mycket duktig! Har själv anlitat henne vid olika tillfällen o hon är väldigt trevlig o tillmötesgående.
 
Sv: någon som katrerat hane i sundsvall eller östersund?

Privatvet. i Hede är också billig och supertrevlig
och såklart väldigt duktig :)
 
Sv: någon som katrerat hane i sundsvall eller östersund?

Jag skulle nog vända mig till en klinik som har möjlighet att hålla hunden under uppsikt iaf. När morsan ville kastrera sin hanhund vände hon sig till Distriktaren, men de ville inte kastrera en så stor hane (Berner) pga komplikationsrisk då de inte hade stationärvård. Det är säkert billigare att vända sig till mindre kliniker men man måste ju betänka att det kan uppkomma komplikationer..
Det brukar bli dyrare ju större hunden är då det är narkosen som kostar mest, här i Uppsala skulle det kosta runt 6000kr men nu har de gjort ett enhetspris på 3500kr så det kostar samma för alla storlekar. Bra för oss med stora hundar, sämre för de med små :)
De gör fö pre-scrotalt snitt här, dvs pungsäcken får vara kvar.
 
Sv: någon som katrerat hane i sundsvall eller östersund?

Här på Berguven i Sundsvall lämnar du in hunden på fm o hämtar den på em.. då vet man ju hur det gick.

Känner flera aom kastrerat här o det har varit helt utan komplikationer
 
Sv: någon som katrerat hane i sundsvall eller östersund?

Jag har precis kastrerat min Rambo på djursjukhuset i Östersund. Han är en ganska så liten blandis och det kostade 4800. Nu var detta ingen vanlig kastrering eftersom han hade sin ena testikel i ljumsken och den gjorde så att han frös så väldigt om det benet när vi var ute och gick. :(

Jag tycker att de är jättetrevliga och vi blev väldigt bra bemötta. Det kändes lite dyrt men jag hoppas på att det ska gå på försäkringen eftersom kastreringen inte var ett val från min sida. För övrigt så struttar han fortfarande omkring med tratten på huvudet och försöker ta sig fram på alla möjliga ställen med den :D
 
Sv: någon som katrerat hane i sundsvall eller östersund?

Här på Berguven i Sundsvall lämnar du in hunden på fm o hämtar den på em.. då vet man ju hur det gick.

Känner flera aom kastrerat här o det har varit helt utan komplikationer

vet du vad det kostat??
 
Sv: någon som katrerat hane i sundsvall eller östersund?

Bad min svägerska kolla upp priset.. hon kom nämligen inte ihåg vad hon betalat. Men hon trodde det var mellan 1000 och 2000 kr, och då gick de in o fixade prostatan också. Hon skulle återkomma med priset för kastrationen.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag blir så trött. Jag blir så trött på SKK för att de inte är bättre, jag blir så trött på min rasförening som inte är bättre, jag blir...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 145
Hundhälsa Hej, min hund (Shitzu Lhaso Apso) har för en tid sedan börjat halta. Han fyller 5år iår och är i övrigt frisk. Han besväras inte av...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: Hjalmar99
·
Övr. Hund Hej! Jag skulle behöva tips och råd; Jag har en tik (retriever) på 10 år. När hon var valp lekte hon med andra hundar utan problem...
Svar
12
· Visningar
1 567
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Hej på er! Önskar få synpunkter och tips på vad man kan göra när ens ena hund inte vill gå på promenad i området där jag bor? Åker jag i...
Svar
7
· Visningar
5 548
Senast: Rialavargen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp