Någon som kan läkemedelspråk?

M

MaLu

Har fått förrättningsunderlag från förra veterinärbesöket men jag tycker inte att det stämmer riktigt. Någon som kan förklara vad dessa läkemedel är "på svenska"?

CARBOCAIN

DOMOSEDAN

EQUIP T (SVA)

TORBUGESIC

/Malu
 
Sv: Någon som kan läkemedelspråk?

Domosedan och Torbugesic är lugnande. Vet. brukar ge en blandning av dessa två när vi ger lugnande för att klippa min häst.

Domosedan gör att de blir trötta om man säger, alltså helt sömniga.. Men de har fortfarande kvar reflexerna. Torbugesic tar bort beröringskänsligheten och reflexerna.

Hoppas det var till någon hjälp! :)
 
Sv: Någon som kan läkemedelspråk?

Equip T är stelkrampsvaccin

Carbocain är lokalbedövning
 
Sv: Någon som kan läkemedelspråk?

EQUIP T är vaccin!
Carbocain är lokalbedövning

De andra två är lugnade .. som i bland mixas :)
 
Sv: Någon som kan läkemedelspråk?

Okej, Tack för svaren allihop!

Tyckte att det var en för mycket men om det var en mix i den lugnande sprutan så stämmer det ju :)

Malu
 
Sv: Någon som kan läkemedelspråk?

Torbugesic är iofs ett smärtstillande läkemedel, en opioid. Den ges dock mycket riktigt oftast i kombination med Domosedan.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
811
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 902
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 198
Senast: Snurrfian
·
R
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp