Någon som kan hjälpa mig här..?

F

fiamia

Hej!

Jag ska skriva ett arbete i skolan angående svensk och isländsk hästhållning, men jag hittar inget bra fakta på internet om den isländska hästhållningen! Någon som vet något????

Har Island en djurskyddsmyndighet som vi i Sverige har?
Vad är de för regler och lagar som finns där isåfall?

Vore jätte tacksam för hjälp! Ju fortare jag kan få nå tips desto bättre ;) (med tanke på att arbetet skulle varit inne före jul!! :crazy: )

/Frida

Sv: Någon som kan hjälpa mig här..?

Jag har också skrivit ett arbete om Islandshästar i skolan, i varjefall borde ha gjort :angel: Skulle varit klart i torsdags, men jag har endel kvar, men skyller på att jag varit sjuk hela veckan. ;)

jag skrev visserligen om hur Islandshästen har påverkat Island genom tiderna. Var tvungen att få in historia lite i arbetet eftersom vi gjorde det på historialektionerna.

men mitt fakta tog jag ifrån böckerna; "Islandshästen, skötsel, ridning och avel" av Stina Helmersson.Tog även fakta från en bok jag fick när jag för många år sedan var medlem i Pollux Hästbokklubb. Den heter Islandshästen och är skriven av Elin M Ellingsen.
Och även från internetsidorna www.islandssidan.se och www.islandshastguiden.se

Tror att det kan finns saker som kan vara bra till ditt arbete på dessa sidor också.
Lycka till!! :bump:

Det finns mig veterligt ingen speciell djurskyddsmyndighet på Island, det finns däremot naturligtvis djurskyddslag precis som i sverige men jag tror att det sköts från jordbruksministeriet. Jag vet att kravet på boxars storlek är mindre här. Men i grunden tror jag reglerna är rätt lika.

Ring en islänning! Har du ingen tränare/instruktör du kan ringa o fråga hur det går till på Island? Det skulle jag ha gjort!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 316
Senast: Gotthard
·
Islandshäst Hej alla! Jag har nu ridit min första lektion på islandshäst!! tjoho:D Red i kanske 7-8 år på vanlig häst när jag var yngre, ridskola...
Svar
5
· Visningar
2 391
Senast: Flaekja
·
C
Hästvård Fakta & Myter Strassermetoden Med anledning av alla felaktiga påståenden och märkliga myter som florerar kring strassermetoden, inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 180
Senast: LFreddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?