Sv: någon som jobbat med galopp?
Ok nä jag tror nog att jag håller mig till min travisar. Visst att en del av dem är knäppa men det är nog mest psykiskt. Har uppfattat galoppörer som studsbollar som hoppar och far och kan för för sig precis vad som helst och kasta sig så de slår runt.
Jag gillade inte heller hur hästarna betedde sig när jag var på arb.intervjun.
Tycker de verkar så stressade och stinna och opålitliga?
Camilla: Vad är versaler för något?
Ja man kanske skulle börja leva som fransman hehe
Om jag skulle ta jobbet så skulle jag ha 3 timmars restid dit och hem. Samt innan och efter jag åkt/kommit hem från jobbet så ska jag handla mat, hämta/lämna barn. Det är ju tiderna som ställer till det för att jag ska kunna ta jobbet.
Jag vart nog mer sugen på att prova jobba i ett större travstall.
T.ex hos min favvotränare
Han har ju gård
Vill nog inte jobba på banstall. Bara för att hästarna inte vet vad de inte har, så vet ju jag det och det liksom skär sig för mig. Jag tycker att hästar ska få vara lite fria och naturliga av sig. Gå ut i en större hage och busa omkring. Inte stå bakom 4 väggar och slå och resa sig
Jag skulle vilja jobba hos någon som har det mer fritt.
För övrigt så tycker jag att det verkar vara en bra stämning bland all personal i ett stall, och ett bra sammarbete då alla jobbar för samma sak. Bra hästar.
Jag vet egentligen inte vad jag ska tro om yrkesverksamma stallar alls
känns som om att de behandlar hästar som är bra, som kungar, medans de andra som inte är lika bra- de är slit och släng ungefär?
Kanske inte alls ska jobba med djur. Jag blir för känslomässigt engagerad tror jag. Men jag vill ju jobba med framförallt hästar.