Alexandra_W
Trådstartare
Har nån det täcket - jag vill se hur det ser ut på häst utan halsen påsatt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är också intresserad, speciellt av hur den nya knäppningen i bogen fungerar
Spännande hör av dig när du testkört detTydligen är det två varianter.
Det blå/grå har V-knäppning. Det helt grå har den nya knäppningen med T-spännen som ligger i kryss.
Jag mailade Strömsbergsgård och bad om bilder men det gick inte för "de kunde inte ta täcket ur förpackningen" (???) men ridersport mailade blixtsnabbt bilder och det är "vanlig" skärning på det när man tar av halsen.
Jag har iaf beställt ett, med vanliga V-knäppningen.
Tydligen är det två varianter.
Det blå/grå har V-knäppning. Det helt grå har den nya knäppningen med T-spännen som ligger i kryss.
Jag mailade Strömsbergsgård och bad om bilder men det gick inte för "de kunde inte ta täcket ur förpackningen" (???) men ridersport mailade blixtsnabbt bilder och det är "vanlig" skärning på det när man tar av halsen.
Jag har iaf beställt ett, med vanliga V-knäppningen.
Spännande hör av dig när du testkört det
Synd med dålig service från Strömsbergsgård. Inte likt dem.
Ridersport har alltid varit super, har tex reklamerat HW genom dem och det är aldrig något strul. Kundvänligt!
Du får gärna uppdatera med bilder! Jag är nyfiken på täcket
Ja du har ju ditt problem med bogarna. Men jag tycker att täcket ser trevligt utInte perfekt. Inte övertygad. Men inte helt kasst. Ingen ide ta en större storlek heller eftersom det är nät och bara glider bakåt och inte framåt. Bara prova med andra ord. Funkar det inte har jag lagt två tusen till på sånt som inte funkar :S
Hon är ju superknepig, hög, lång manke som lätt får trycksår, bred hals och bred bog. Så blir oftast tryck på manken, strypeffekt och tryck på bogen när hon betar... Vet inte hur sjukt många tusen jag lagt so far på att lösa insektsproblemet och den här perioden nu med kallt/varmt. Blir kantig och stel om ryggen blir kall, men en liten kamin som LÄTT blir överhettad.. Jättekul kombo.
Blunda för manen, den är nyklippt och har friserats i storm några dagar med.
Ja du har ju ditt problem med bogarna. Men jag tycker att täcket ser trevligt ut
Vad är det för storlek? Jag kan köpa detJa täcket i stort tycker jag verkar mycket trevligt så första intrycket. Tror det grå tyget kan vara reflekterande med. Det är lätt och mjukt (nån slags softshell), återstår att se om det andas bra.
Gillar VERKLIGEN linern. Att kunna ha 100 gram på ryggen, perfekt sådana här dagar. +1.5 grad och sol vid utsläpp. Ska bli plus 10. Ev lite regn i em då det mulnar på. Samt lite vind.
Dvs kan bli vad som helst från snorkallt till kokhett och ett aber täcka häst som
inte bör bli kall om ryggen men svettas/överhettas lätt.
Så, får väl se om det pga passform blir ytterligare ett täcke jag får sälja beg och förlora massa pengar på eller ej. På en mindre knepig häst tror jag inte passformen är minsta problem. Kommer ev släppa över V-haken och se.
Ska jag klaga på nåt är det att det ligger en söm över manken. Idiotisk.
Fick jag önska något skulle det vara glidigt foder även över ryggen och inte nät (utan liner). Syr ev någon egen sorts ofodrat ryggskydd för att minska friktionen sen.
Vad är det för storlek? Jag kan köpa det
Det är alltså nät under softchellen? Det känns ju lite onödigt. Men tanken är kanske att hjälpa till med luftcirkulationen över ryggen.
Då får du hitta någon annan om du bestämmer dig för att sälja. Min behöver 140.
När jag hade ett rambo flybuster vet jag att jag funderade på att sy ett tyg över ryggen för att pålle ruggades där. Synd att de inte bara kunde låta softchell ligga direkt mot ryggen.
Ser intressant ut! Har en rygghäst här hemma... Rekommenderar du att gå upp en storlek eller funkar 145 bra om de brukar ha det? 145 ligger nästan alltid bra på min
Ser intressant ut! Har en rygghäst här hemma... Rekommenderar du att gå upp en storlek eller funkar 145 bra om de brukar ha det? 145 ligger nästan alltid bra på min
Svårt att säga. Min brukar också passa fint i 145 oavsett märke. (Rent storleksmässigt - passform är en annan femma). I det här så kan eg inte säga det är FÖR litet, men det är litet om du hänger med. Skulle önskat ett 150 cm. Men det finns ju inte och gå upp till 155 skulle garanterat bli för stort.
Det skiljer ju inte 10 cm mellan storlekarna på HW utan 7.5 så så himla stor skillnad tycker jag inte det blir.