Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte så att de mäter i fot och tum (?) och avrundar till närmaste "vanliga storlek"? Så därför finns inte alla storlekar med 5 cm mellanrum, och vissa blir nån cm större/mindre än standardstorlekar. Har för mig att det är så iallafall
Ska jag klaga på nåt är det att det ligger en söm över manken. Idiotisk.
Ja det är i butik den mörkgrå verkar finnas.
Jag tror inte sömnen ingår i någon förbättrad design, snarare otur när de tänkte. Eller att de tänkte att det hamnar framför manken
Min häst har i normala fall 165 på täcke, men när jag köpte ett 165 HW Rambo flugtäcke, blev det jättestort på henne.Det där är väldigt olika. Alltså hur mycket det skiljer mellan storlek X och Y. Jag har varit med om allt mellan 5 till 13 cm skillnad i rygglängd mellan två storlekar. På Horseware.
Men 155 blir ju inte bara större i ryggen, och om det så skulle var just 7.5 cm och motsvarande i bogen blir det för stort ändå, och då kasar det lättare bak etc. Tyvärr.
Min häst har i normala fall 165 på täcke, men när jag köpte ett 165 HW Rambo flugtäcke, blev det jättestort på henne.
Hon kan egentligen ha 155 täcken men då blir de så trånga i bogen, men jag undrar om inte flugtäcket jag köpte är större även i bogen.
När jag köpte mitt täcke fanns det massor av storlekar att välja mellan, hade kunnat välja 160 om jag hade velat. Kikade lite på det och det verkar som de har 140, 145, 155, 160, 165... men varför inte 150? Mysko säger jag.
Jag fattar inte hur man taggar folk så det får bli ett svar ... Vad tycker du om storleken på ditt nu efter en vecka?HW saknar vissa europeiska storlekar. 135 finns inte heller. Eller 105. Däremot har de många halvstorlekar (100, 130, 140 osv). Hört många förklaringar till "glappen" men inga som stämmer.
Jag fattar inte hur man taggar folk så det får bli ett svar ... Vad tycker du om storleken på ditt nu efter en vecka?
Det stämmer med min upplevelse.Vintern kom tillbaka...
Tagga med @namn
Men upplever Rambo wug medium i 145 som större. Rambo wug lite något mindre och summer turnout som minst
Det stämmer med min upplevelse.
Eftersom täcket är i nät och något stretchigt lutar jag nog åt 140 ändå även om det kändes i minsta laget. Framförallt kändes 145 lite stort i själva halshålet och då är ju risken att det åker bak, samtidigt inte kul för pålle att täcket är tajt ... Så jobbigt, jag vill ju inte stå där om ett par veckor och önska att jag valt den andra storleken.
Och här har det varit sommarväder så mitt har bara hängt, men denna vecka väntas mer aprilväder så det ska testas. Jag har också funderat en del på hållbarhet men samtidigt höll mitt flybuster förvånansvärt bra
En kompis i stallet har också inhandlat ett så nu finns det en större testbas