Någon som har monterat ett vindskydd från Myrby?

Emiro

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av att montera vindskydd från Myrby?
Vi har allt på plats och ska imorgon på med takplåten. Takplåten skall skruvas dit med medföljande skruv men det är inga hål i balkarna. Måste man förborra balkarna eller drar man skruven rakt i bara?
Hoppas på buke-expertis!
 
Nu kan jag ju inte se skruvarna så jag är inte helt säker på att det är självdragande. Men det är det vanligaste och det hållbaraste. Dessa skruvar är då riktigt spetsiga.
 
Det var självdragande skruvar. Vi fick all plåt på plats men varken vi eller grannen lyckades klura ut hur eller var skruvarna ska sitta. Det blir till att ringa Myrby imorgon.
Igen.
:D
Monteringsanvisningen är verkligen under all kritik. Eller monteringsanvisning, det är mer en innehållsförteckning. :(
 

Liknande trådar

Utrustning Vi kommer ev bli med släp inom snar framtid, har bara hyrt innan. Vad är extra viktigt att kolla upp innan/fråga om? Min kompis päron...
Svar
1
· Visningar
1 062
Senast: Buzzter
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 291
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 776
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 350
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp