Någon som har Lavirco 967 avkommor

Rotterö

Trådstartare
Jag skulle vilja se lite bilder och höra hur era avkommor är.

Har själv en Hingst 2003 stilig, bra gång ca 167 manken.
Har inte mätt ännu han är på bete fortfarande.

Skulle vara kul att se andra på bild

Sv: Någon som har Lavirco 967 avkommor

Vad fin hon var.
Lite lik min gubbe i färgen.
är hon bra i tempera ment och i psyket?

Gång arterna är de bra

Jag måste erkänna att jag tidvis har haft lite problem med hennes temperament, det är mycket skalle på damen !
Dock har det varit både positivt och negativt, hon har visserligen testat och haft egna ideer, men hon har också varit väldigt klok och snabbt förstått att det inte lönar sig att bråka.

Jag brukar beskriva henne som "het men cool", dvs hon är känslig och har massor i skallen, men trots det kan man utan problem hantera henne överallt, bland massor med hästar, på nya platser, ute i skogen när man möter kostiga grejer osv.

Vad det gäller ridningen är hon väldigt rolig att rida, hon har lätt för sig och förstår fort.
Dock kan hon få lite märrtendenser när jag kräver lite mer, även om hon även där snabbt "ger med sig" och verkligen försöker göra det jag vill.

Gångarterna är bra, stora och taktmässiga.
Hon hoppar med en bra teknik.

Vad det gäller temperamentet så tror jag att de flesta lite svårare aspekterna kommer från mammans sida, jag har träffat många av hennes avkommor, och de flesta har varit tuffa i temperamentet.

/bibban

Har ett sto född 02 efter Lavirco, hon är något alldeles extra!

Jag rös när jag läste Bibbans temperamentsbeskrivning, det lät precis som min Lavina!! Men om det kommer från Lavirco vet jag inte...

Mitt sto har fått färgen efter far sin. Hon hoppar smidigt och mycket klokt. Rör sig bra i alla gångarter, fin balans och takt.
Självförtroende har hon så det räcker och blir över :smirk: Är ranghög i hagen trots att hon är yngst, går fram överallt ute i terrängen. Är alltid vaken och väldigt framåt, samtidigt är hon otroligt cool och oberörd i förhållande till sin ålder.

Ser mycket fram emot att forsätta utbildningen av denna häst!

Ska ta nya bilder i helgen, återkommer sedan!

Vet någon av er var Lavirco finns idag? Hörde att han såldes till Finland, kan det stämma? Har han presterat nå't på sistone?

Amicha skrev:
Vet någon av er var Lavirco finns idag? Hörde att han såldes till Finland, kan det stämma? Har han presterat nå't på sistone?

Jag har adressen i finland. Fick den när jag hade fått föl 03

jag har just köpt ett sto efter Lavirco-Lagano. Hon är född -00 och har tävlat 120 hoppning felfritt! hon verkar jätte trevligt

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 100
Senast: Karolina90
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 065
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 108
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
761
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Budget samt tid för hund