någon som har info om kopplet mexikannen ánvänder

Rotterö

Trådstartare
Han har ju ett halsband. Det va någon här som sa att det kommit till sverige. Nyfiken på hur det ser ut.
Bilder va det finns att köpa.
Någon kanske tästat det.

Sv: någon som har info om kopplet mexikannen ánvänder

Ja det var en tråd om halsbandet för en tid sedan. Tydligen hade det kommit till Sverige nu. Kommer inte ihåg var det var för överskrift på tråden.

traningshalsband.JPG

Detta du menar?

Finns att köpa här.

http://www.z-produkter.nu/

DEt debateras en del om det. Enligt Millan så är det för att det är lättare att korriogera hunden om halsbandet sitter högre upp. Hunden lär sig då snabbt vad som gäller och man slipper hålla på och segdra.
En del tycker det är förkastligt då de menar att man lätt kan skada hunden då halsbandet hamnar över stuphuvudet och andra menar att det är precis lika illa om inte värre att ha en hund som hänger i ett vanligt halsband som man ständigt få hålla på att korrigera med koppel ryck och att det då är bättre att säga till på "skarpen" ett par gånger och sen är problemet löst.

Har du provat det?

Skulle vara intressant att höra om det har den effekten det står.

Jag har inte provat
Min hund är gör snäll- Drar aldrig

Inte min heller - längre ! :)

Nä jag har aldrig provat. Mina har aldrig hängt i kopplet speciellt.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
827
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
741
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka