någon som har häst i samhälle?

T

Timmelim

Funkar det bra?

Jag funderar på det och har fått tillstånd från de angränsande grannarna, men kan någon annan som inte angränsar till mig ha ngt att säga till om?

vi ska mocka i plastsäckar och de ska gå på bete på somrarna. Vad ska jag tänka på?

Vad kan de störa sig på? Vad kan jag göra för at tminimera att någon stör sig?

JÄtte jätte jättetacksam från erfarna människor.

Sv: någon som har häst i samhälle?

Vad för typ av samhälle är det ? Ska du ha hästen på en liten gata med 10 hus eller hur ska det vara ?

är det liksom ett tätbebyggt område, måste du alltså bygga stall för att kunna stalla upp hästen? jag förstår inte riktigt vad det är för slags område det gäller, det kanske är kommunen du måste vända dig til för att få klartecken...

Det är ute på landet, men det är ett litet samhälle, det är några hus runtomkring men inte något "villakvarter" liksom:rofl:

kommunen har redan gett klartecken, jag vill bara veta lite vad jag ska tänka på...

I kommunen dig jag ska flytta måste man ha minst 200 meter till grannar (eller jordbruksfastighet) för att de inte ska kunna klaga. Är det närmare så kan dom prata med kommunen och du måste flytta hästarna (eller andra bondgårdsdjur). Många människor är allergiska, kan vara bra att tänka på.... :(

Oj, du hann svara, :)

jag ska ha uteboxar, inte bygga ett stall, utan typ flyttbara boxar

det är en islänning och en shettis

de ska stå där september till maj

:)

mestur
ok, så de längre bort än 200m kan inte klaga?
För våra närmaste grannar bryr sig inte alls :)

kan väl tillägga att grannen har höns och tupp för att beskriva området ytterligare...:rofl:

precis. Däremot om det flyttar in en ny person i mindre än 200 m bort kan dom (tydligen) gnälla till sig att hästerna/djuren måste bort.
Kommunen sägar bara: "Vi tar alltid parti för den svagare individen" :(

Men är det begränsad tid och grannen är OK med det så är det väl inga problem :)

Själv letar jag jordbruksfastighet så jag slipper hela eländet. :D

jag har grannar som skrivit på papper om att jag får ha hästar här men sen när jag lämnade in det till kommunen så sa dom att sånna papper inte behövs längre!!sen om dom börjar att klaga så ska det finnas en bra anledning innan det går igenom.här har dom flesta klagat på mig och alla mina djur men sen när kommunen vart hit och kollat så har det inte vart några problem.utan skrivit upp att alla djuren mår bra.finns inget att klaga på.så lycka till nu med allt!!

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 998
Senast: Gunnar
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 524
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 550
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar