någon som har gotlandskaniner???

S

shallowxx

nån här som har gotlänningar???
ja har :love: :love: , å d vore kul att höra hur nån annan har dem...

Sv: någon som har gotlandskaniner???

Jag känner en som hade :love: Helt underbara djur! Den hette David och var ljust brun! Men en natt kom räven och tog den :cry:

stackarn.... men den ska ju oxå äte tyvärr :d

Jag hade en Gotlandskanin (hanne) under flera år. I början hade jag honom som stallkanin men efter ett par år flyttade han hem på tomten för att sedan flytta in i lägenheten. Där mådde han som en prins fast han var nog lite osäker på vilken art han tillhörde. Han umgicks hela dagarna med hunden och katterna vilket ledde till att han betedde sig som en blandning mellan katt och hund. Han var rumsren och hade en egen låda som han gick på.
När jag sedan flyttade till en mindre lägenhet så gav jag honom till mig kusin där han har ett palats ( med kaninmått mätt) att bo i.

På gården har vi två, ganska stora nu men dem är ändå mina bebisar. Tanken är att dem snart ska sättas ihop och göra egna :o :D

Lupin:

27891_81498.jpg

27891_73299.jpg

Gullviva:

27891_7723.jpg

27891_20019.jpg

Sista bilden på Gullviva är så skön, mitt i prick. Hon är en riktig "pissmärr" i kaninformat :love:.

vad kul att hitta nån som har d, de är genbankade eller??
jag har precis fått 2 bebisar :love: :love: , lite tidigt men det var inte riktigt planerat... :o

du råkar inte bo i närheten av sthlm å låna ut din hane??

mysigt! min hane har en 2 våningsbur som e som ett slott :p
honan har en stor ponnybox med sina små bebbar i :love:

tar upp den här tråden igen.... :bump:
vill hitta någhon att disskutera gotlänningar med.... :cry:

en kompis hade 1 blodtypad hona som var jättetrevlig! Gullan hette hon. Tyvärr tog dom bort henne. Sen hade dom en korsning gotland/dv.vädur

och så känner jag en hel del korsningar med gotlandskanin i sig
En kompis har 75% dv.vädur och 25% gotlandskanin men hon ser ut som en "gotte" :) Hon är jätteduktig på att hoppa.

Pepsie3.JPG

här är en till, pappan var gotlandskanin och mamman nån slags dv.vädur/hermelin

Pim4.JPG

och en till! Mamman var Gullan som jag nämde först. Den här damen är 75% gotland och 25% dvärgvädur

Snurran3.JPG

Jag hade en gottläning en gång. Han dog för några år sen :cry: Ska jag någon gång skaffa kanin igen blir det en gotlands kanin för alla andra kaniner är läskiga :grin:
Han var genboksförd eller vad det heter... Hette Rössgårns (eller Rössgons lr likn) Kandy E och var sandfärgad...

vad tråkigt, men kul att nån har haft en ren gottlänning...

har ingen men ska evt skaffa en gotlandskanin. har inget riktigt bestämmt mig

Senast ändrad av en moderator:

Du det vore nog inte helt omöjligt! Att låna ut honom alltså. Han bor på Akalla 4hgård, vi har haft honor här tidigare. Så om du vill kan jag ta upp det?

Gullviva fick förra lördagen 8 stycken kaninungar :love: med Lupin som pappa. Kan fixa bilder när dem växt till sig lite, men jag blev jätteförvånad över hur stora dem var, mihi. Kul kul.

då tycker jag att du tycker helt rätt!! jag kommer ha ungar på jobbet i södertälje om ca 27 dagar så säg till om du e intresserad så kan du komma och kolla när de blivit lite större å söta.

Liknande trådar

Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
267
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 751
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
13 348
Senast: Bon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17