Någon som har föräldrapeng nu

Cambrie

Trådstartare
Jag har ju föräldrapeng nu, får den 26 varje månad, eftersom den 26 är idag på en söndag, ska alltså pengen komma i morgon måndag. Dock, går jag in på "mina sidor" på försäkringskassan står det ingenting på Nästa utbetalningsdag, jag har inte heller fått något från dem i brevlådan för den här månaden.

Jag ansökte om nya dagar i slutet av maj, därför funderar jag om det blivit nåt fel. Nu undrar jag, ni andra som är föräldralediga NU och ska ha den 26e eller den 27e, om ni går in på fk, står det när ert nästa utbetalningstillfälle är då? (Det brukar ju normalt sett stå bara någon dag innan, det har ju varit helg, så jag tänkte om det är fler som inte fått besked)

Sv: Någon som har föräldrapeng nu

Jag ska ha imorgon den 27 juni och det har stått sen i torsdags vilket datum pengarna ska komma in.

på mig stod det alltid bara någon dag eller två innan de skulle batalas ut, Ofta glömde jag begära och kom på det efter månadsskiftet och då kom de ofta nästan prick en månad efter, tex begärde jag 6 april kom de 4-5-6 maj. de är ju inte snabba.... och har 30 dagar på sig.

Nu går jag ju inte på FP, utan GP, men har också 26e som utbetalningsdag.
Denna månaden fick jag utbetalt redan 23. Kunde inte se nåt på FK hemsida men på kontot fanns dom (kommer iof inte ihåg om jag var inne och kikade i tisdags eller onsdags)

*kl*
Var tvungen att logga in nu och kolla, på FK står det utbetalningsdatum 27e:p Men enligt banken så finns där pengar sen ett par dar tillbaka iaf..
Kom på att jag visst ska ha FP också eftersom jag har BF nu i juni, men det ansökte jag om så sent så dom pengarna lär dröja.

Jag begärde nya dagar redan den 18 maj, så då måste något ha blivit fel. Får ringa dem imorgon och höra, om jag får tag i dem (man kommer oftast bara till kundtjänst som inte kan svara på något alls).

Men om du ansökte om nya dagar i slutet av maj så finns risken att det blir fördröjningar. Framförallt om du tidigare inte tagit ut något, utan haft uppehåll.

Dom räknar ju sin månad från den 21a-20e och har 30 dagars handläggningstid.

Ring och hör med dom, dom har nog öppet till 21 idag.

Har de öppet på en söndag menar du? Jag har inte ens tänkt på det :) Jag har tagit ut nonstop sedan förra året i januari (då nummer ett föddes), det har aldrig varit problem...

Nu har jag ringt dem, tack för infallet att de kunde ha öppet idag :D.. Det såg jättekonstigt ut på kontot men den 23 är det någon som gjort en manuell översättning till mitt konto för det inte har gått att göra det automatiskt eller nåt sånt. Så hon trodde pengarna skulle komma in imorgon eller på tisdag eftersom det varit helg, annars skulle jag ringa igen.

Konstigt att det kan bli så.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: igbest
·
IT & mobiler Jag har en ny dator med Windows 11 installerat. Nere i högra hörnet på skärmen ser man klockan och dagens datum. Men, håller jag...
Svar
8
· Visningar
728
Senast: Malin_L
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 225
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama